Adresaci szkolenia

Szkolenie jest skierowane do wszystkich osób, których interesuje temat wykonywania testów w środowisku metod zwinnych. Propozycja dotyczy zarówno osób, dla których Agile jest nowe jak i osób, które już posiadają pewne doświadczenie, ale chcą uporządkować swoją wiedzę. W szczególności zapraszamy testerów, którzy chcą dowiedzieć się na czym polega testowanie w Agile i jak zmienia się ich rola. Jeśli zastanawiałeś się/zastanawiałaś się jak zmieścić aktywności testowe i techniki, o których mówi ISTQB w dwu-tygodniowych nawet jedno-tygodniowych iteracjach to jest to zdecydowanie propozycja dla Ciebie.

Cel szkolenia

To szkolenie ma dwa główne cele. Pierwszym celem jest przekazanie niezbędnej wiedzy na temat metod zwinnych, głównie Programowania Ekstremalnego i Scrum w kontekście pracy testera. Uczestnicy powinni zrozumieć jak zmienia się ich rola i jak najlepiej mogą wspomagać swoje zespoły w dostarczeniu ukończonego Przyrostu Produktu na koniec iteracji. Drugim celem jest pokazanie technik i narzędzi, które każdy Agile Tester powinien znać i wykorzystywać w swojej pracy. Dodatkowo omawiane są przypadki z praktyki i problemy, które uczestnicy szkolenia znają z własnych doświadczeń.

Dzięki szkoleniu:

  • dowiesz się jak poruszać się w świecie Agile,
  • dowiesz się jak najlepiej wspierać swój zespół i czego możesz oczekiwać od pozostałych członków zespołu,
  • nauczysz się planować i szacować swoją pracę,
  • nauczysz się szybko tworzyć dokumentację testową i raporty,
  • dowiesz się jak i kiedy wykonywać zadania testowe w trakcie trwania iteracji.

Mocne strony szkolenia

Szkolenie w dużej mierze jest prowadzone w formie warsztatu. Trener prowadzący szkolenie ma ponad 9 lat doświadczenia w testowaniu, ponad 8 lat doświadczenia z Agile i obszerną wiedzę potwierdzoną licznymi certyfikatami.

Wymagania

Uczestnicy powinni posiadać podstawową wiedzę z zakresu testowania oprogramowania.

Parametry szkolenia

3 dni po 6 godzin szkolenia. Forma prowadzenia jest głównie warsztatowa. Maksymalna wielkość grupy to 16 osób.

Program szkolenia

  1. Agile – Nowa rzeczywistość
    1. Metody Tradycyjne
    2. Rodzina Agile
      • Manifest Agile i 12 zasad Agile
      • Porównanie Agile kontra Waterfall
      • Omówienie podstawowych rodzajów Agile i zasad
      • Lean Software Development
      • Kanban Software Development
      • XP
      • FDD
      • DSDM
    3. Scrum
      • Wprowadzenie do Scrum
      • Zespół i role w Zespole
      • Ramy czasowe Scrum
      • Artefakty Scrum
      • Definicja Gotowości
      • Definicja Ukończenia
      • Wykresy spalania
      • Pielęgnacja Rejestru
      • Scrum BUT
      • Rola Project Managera
  2. Proces budowania produktu w Agile
    1. Wizja
      • Wizja
      • Wizja produktu
      • Budowanie Wizji
    2. Persony
      • Persona
      • Typy Person
    3. User Story
      • Budowa i elementy User Story
      • User Story kontra Tradycyjne Wymagania
      • Model 3C
      • Programista i system w User Story
      • Model INVEST
      • Góra lodowa Rejestru Produktu
      • Dzielenie User Story
    4. Szacowanie
      • Metody Szacowania
      • Planning Poker
    5. Planowanie
      • Planowanie z określonym zakresem
      • Planowanie z określoną datą
  3. Zapewnienie Jakości w Agile
    1. Rola Testera w Agile
      • Co się zmienia dla Testera?
      • Aktywności Testowe w Agile
      • Pair Testing i „Show me”
      • Kwadranty Testowania Agile
      • Piramida Testów
      • TDD - Test Driven Development
      • ATDD - Acceptance Test Driven Development
      • BDD – Behaviour Driven Development
      • Dokumentacja Testów w Agile
      • Metryki i wizualizacja – co, jak i po co?
      • Testowanie eksploracyjne
      • Najlepsze praktyki zapewnienia jakości
    2. Tips & tricks
      • Pułapka mini-wodospadów
      • Najlepsze praktyki automatyzacji
      • Codzienna kolejność priorytetów
      • End Game
      • Oznaki problemów
    3. Narzędzia
      • Ciągła Integracja
      • Hudson, Jenkins
      • Jira, Rally, Version One
      • Selenium
      • Fitnesse
      • JBehave
      • Mapy Myśli
    4. Podstawy dobrej komunikacji w zespole
      • Precyzyjna komunikacja
      • Budowanie więzi z rozmówcą
      • Udzielanie informacji zwrotnej
  4. Podsumowanie szkolenia i retrospekcja

Pytania?

* Wymagane.


Konsultant on-line
Skorzystaj z usług naszego konsultanta on-line.
Naciśnij przycisk ‘Skorzystaj’ aby przejść do okienka czatu
Kontakt
ul. Nowogrodzka 62c
02-002 Warszawa
Telefon +48 22 2035600
Fax +48 22 2035601
Email