Cele szkolenia:

  • Wprowadzenie do programowania na platformie Android
  • Zapoznanie z dostępnymi narzędziami developerskimi
  • Zapoznanie z narzędziami oraz bibliotekami najczęściej wykorzystywanymi przy tworzeniu aplikacji na platformę Android

Mocne strony:

  • Szkolenie w maksymalnym stopniu nastawione jest na aspekt praktyczny
  • Jego głównym elementem jest rozwinięta część warsztatowa obejmująca zarówno budowę złożonego projektu jak i niezależne ćwiczenia pomagające zrozumieć i utrwalić poruszane zagadnienia
  • Uczestnicy poznają dobre praktyki oraz sposoby rozwiązywania typowych problemów, które mogą pojawić się przy tworzenia aplikacji Android

Adresaci szkolenia:

  • Szkolenie przeznaczone dla osób rozpoczynających naukę tworzenia aplikacji mobilnych na platformie Android
  • Programiści chcący powtórzyć i uporządkować posiadaną wiedzę

Wymagania:

  • Od uczestników szkolenia wymagana jest praktyczna umiejętność programowania w języku Kotlin lub Java

Parametry szkolenia:

5*8 godzin (5*7 godzin netto) wykładów i warsztatów (z wyraźną przewagą warsztatów).

Program szkolenia

  • Wprowadzenie do Kotlin
    • Charakterystyka języka
    • Typy
    • Podstawy składni
    • Instrukcje sterujące
    • Kolekcje
    • Wyrażenia lambda
    • Extension functions
    • Pakiety
    • Obsługa wyjątków
    • Programowanie obiektowe
    • Programowanie funkcyjne
    • Idiomy programistyczne
    • Interoperacyjność z Java
  • Wprowadzenie do Androida
    • Architektura
    • Kompatybilność
    • Bezpieczeństwo i system uprawnień
    • Dokumentacja
  • Środowisko pracy / Narzędzia
    • Android Studio + Kotlin plugin
    • Tworzenie projektu
    • Konfiguracja Gradle
    • Budowanie i uruchamianie
    • Emulatory
    • Debuggowanie
    • Profilowanie
  • Podstawy tworzenia aplikacji
    • Activities
    • Services
    • Content Providers
    • Broadcast receivers
    • Intencje
    • Plik manifestu
    • Zarządzanie zasobami
    • Interfejs uzytkownika
    • Praca z danymi
  • Material Design and Theming
    • Czym jest Material Design?
    • Material Design library
    • Tworzenie widoków w zgodzie z MD
    • Theming w Androidzie
  • Najczęściej uzywane biblioteki
    • Dependency Injection z Dagger
    • REST API z Retrofit, OkHttp
    • Parsowanie JSON z Moshi
    • Wygodna obsługa dat (JSR-310)
    • Asynchroniczność z RxJava
    • Asynchroniczność z Coroutines
    • SQLite z Room
    • Wyświetlanie obrazków z Glide
    • Firebase
  • Architektura
    • Struktura projektu i modularyzacja
    • Czysta architektura
    • Model View View Model
    • Wstrzykiwanie zależności
    • JetPack Architecture Components
  • Publikowanie aplikacji
    • Budowanie i podpisywanie
    • Procedura publikacji
    • Aktualizacje
  • Testowanie
    • Unit Tests - testy jednostkowe
    • Podmiana zachowań z Mockk
    • Dependency Injection w testach
    • Testowanie kodu asynchronicznego
    • Espresso i testy komponentów
    • Wzorce przydatne w testowaniu

Pytania?

* Wymagane.


Konsultant on-line
Skorzystaj z usług naszego konsultanta on-line.
Naciśnij przycisk ‘Skorzystaj’ aby przejść do okienka czatu
Kontakt
ul. Nowogrodzka 62c
02-002 Warszawa
Telefon +48 22 2035600
Fax +48 22 2035601
Email