Adresaci szkolenia:

Szkolenie dedykowane doświadczonym programistom iOS chcącym poznać techniki tworzenia animacji na tej platformie.

Cel szkolenia:

  • Nabycie praktycznych umiejętności tworzenia animacji na platformie iOS
  • Poznanie nowych sposobów realizacji i wzbogacania interfejsu użytkownika
  • Zademonstrowanie możliwości api związanych z tworzeniem animacji

Mocne strony szkolenia:

Szkolenie ma charakter typowego warsztatu. Jego głównym elementem jest rozwinięta część praktyczna realizowana wspólnie z prowadzącym.
Uczestnicy uczą się dostępnych technik animacji oraz poznają najlepsze praktyki wykonując niezależne ćwiczenia oraz projekty podsumowujące zdobytą wiedzę.

Wymagania:

Od uczestników szkolenia wymagana jest praktyczna umiejętność programowania w języku Swift, a także podstawowa znajomość platformy iOS.

Parametry szkolenia:

4*8 godzin (4*7 godzin netto) wykładów i warsztatów (z wyraźną przewagą warsztatów).

Program szkolenia

  1. Wprowadzenie
    • Rola animacji w projektowaniu UI
    • Metody animacji
    • Dobre praktyki
  2. Animacje na poziomie kontrolek widoku
    • Animacja atrybutów
    • Easing - kontrola prędkości/czasu wykonania
    • Spring animations
    • Transitions (dodawanie i usuwanie widoków)
    • Interakcja z użytkownikiem
    • Animacje oparte o Keyframes
    • Auto Layout i animowanie więzów
    • Praktyczny projekt obejmujący omówione zagadnienia
  3. Animacje na poziomie kontrolerów widoku
    • Przejścia standardowe i niestandardowe
    • Delegaty i reakcja na zdarzenia
    • Obsługa zmiany orientacji
    • Interakcja z użytkownikiem
    • Praktyczny projekt obejmujący omówione zagadnienia
  4. Animacje z wykorzystaniem UIViewPropertyAnimator
    • Podstawy
    • Keyframes i zarządzanie czasem
    • Auto Layout
    • Interakcja z użytkownikiem
    • Przejścia między kontrolerami widoku
    • Praktyczny projekt obejmujący omówione zagadnienia
  5. Animacje na poziomie warstwy widoku (CALayer)
    • Animowanie podstawowych właściwości
    • Animacje oparte o Keyframes
    • Zarządzanie czasem wykonania (grupowanie oraz easing)
    • Delegaty
    • Key-value coding
    • Springs
    • Wykorzystanie kształtów i masek
    • Morphing
    • Animacje oparte o ścieżki
    • Replikacja
    • Praktyczny projekt obejmujący omówione zagadnienia
  6. Elementy zaawansowane
    • Transformacje 3D
    • Generatory cząstek
    • Sprite animations
    • Praktyczny projekt obejmujący omówione zagadnienia

Pytania?

* Wymagane.


Konsultant on-line
Skorzystaj z usług naszego konsultanta on-line.
Naciśnij przycisk ‘Skorzystaj’ aby przejść do okienka czatu
Kontakt
ul. Nowogrodzka 62c
02-002 Warszawa
Telefon +48 22 2035600
Fax +48 22 2035601
Email