Czym jest game design i co możemy zrobić, aby nasze gry były "dobre".

Adresaci szkolenia

Szkolenie jest kierowane do osób interesujących się zagadnieniami designu gier komputerowych oraz osób które chciałyby rozpocząć nową ścieżkę kariery w tej dziedzinie. Jeśli interesują Cię gry komputerowe, zastanawiasz się co sprawia, że konkretna gra trzyma Cię przy ekranie kolejne godziny, a inna odrzuca po 30 sekundach lub masz pomysł na swoją grę i chciałbyś dokonać jej designu, to jest to szkolenie właśnie dla Ciebie.

Cel szkolenia

Celem szkolenia jest podniesienie wiedzy uczestnika z dziedziny designu gier komputerowych, osiągnięcie poziomu Junior Game Designera oraz poznanie technik i metodyk pracy w tej dziedzinie. Dodatkowo, każdy z uczestników stworzy pełen design własnej gry, gotowy do wyjścia z preprodukcji do fazy prototypowania.

Mocne strony szkolenia

Na szkoleniu będziemy analizować gry komputerowe w celu wyodrębnienia podstawowych mechanik jakimi się one rządzą. Użyjemy znanych przykładów i przejdziemy przez pełne spektrum gier obnażając te najprostsze jak i bardziej skomplikowane tytuły. Każdy z uczestników będzie miał szansę wykorzystać pozyskaną wiedzę w celu stworzenia designu wymyślonej przez siebie gry komputerowej.

Wymagania

Podstawowa wiedza na temat gier komputerowych.

Specjalne wymagania techniczne

Edytory tekstu i prezentacji ( MS Word, PowerPoint / Google Doc, Slides )

Parametry szkolenia

Czas szkolenia: 2 * 8 godzin ( 2 * 7 godzin netto ) Forma szkolenia: wykłady + warsztaty Maksymalna liczba uczestników: 10

Program szkolenia

  1. Wprowadzenie do game designu,
    • Czym jest game design,
    • Co to jest mechanika,
    • Czym jest dynamika,
    • Co to jest estetyka,
    • Tworzenie spójnych doświadczeń,
  2. Analiza rynku,
    • Zbieranie danych rynkowych,
    • Analiza trendów,
    • Określanie grupy docelowej,
    • Dostosowanie docelowej platformy,
  3. Inżynieria wsteczna popularnych gier komputerowych,
    • Wyszukiwanie schematów dynamiki w grach,
    • Rozbijanie dynamik na elementy mechaniki,
    • Próba zmiany mechaniki i analiza wpływu na dynamikę,
  4. Prototypowanie na papierze,
    • Dlaczego warto prototypować mechanicznie,
    • Co możemy a czego nie da się przetestować bez komputera,
    • Tworzenie prototypu gry bez użycia kodu,
    • Testy papierowych prototypów.
  5. Game design document,
    • Czym jest GDD,
    • Jak stworzyć GDD.
  6. High level document,
    • Czym jest HLD,
    • Jak stworzyć HLD,
  7. Ewaluacja designu,
    • Jak ewaluować design,
    • Youtubability,
    • Explainability,
    • Accessibility,
  8. Tworzenie własnego designu,
    • Tworzenie fundamentów designu,
    • Określenie grupy docelowej,
    • Podstawowe mechaniki rozgrywki,
    • Opisanie dynamiki wynikającej z mechanik,
    • "Core loops",
    • "Elevator Pitch",
  9. Warsztaty z tworzenia Game Design Documents.

Pytania?

* Wymagane.


Konsultant on-line
Skorzystaj z usług naszego konsultanta on-line.
Naciśnij przycisk ‘Skorzystaj’ aby przejść do okienka czatu
Kontakt
ul. Nowogrodzka 62c
02-002 Warszawa
Telefon +48 22 2035600
Fax +48 22 2035601
Email