Adresaci szkolenia
Zajęcia przeznaczone są dla wszystkich pracujących w obszarze IT, zarówno po stronie biznesowej (Product Owners, Product Managers, Project Managers, UX/UI Designers, Business Analysts), jak i technicznej (Software Developers, Quality Assurance Engineers, Operators), którzy chcą brać udział lub zostać moderatorami warsztatów z obszaru rozwoju produktów cyfrowych.
Cel szkolenia
Poznanie skutecznych technik prowadzenia warsztatów w oparciu o metodykę Design Thinking, które:
- uczą zbierać i opracowywać wymagania biznesowe
- pomagają definiować problemy i potrzeby użytkowników końcowych
- tworzą koncepcje innowacyjnych produktów cyfrowych
- pozwalają szybko wdrażać i testować prototypy
Ponadto uczestnicy dowiedzą się jak zaangażować interesariuszy biznesowych, w tym Klientów, do bliskiej współpracy z zespołem projektowym nad nowatorskim rozwiązaniami.
Pierwszego dnia przejdą pełen cykl Design Thinking pracując na realnym case. W ciągu drugiego dnia zapoznają się z całą gamą narzędzi prowadzenia ćwiczeń, przećwiczą część z nich jako ich facylitatorzy oraz dowiedzą się, w jakich sytuacjach skutecznie je zastosować.
Program szkolenia
Dzień pierwszy: przejście pełnego cyklu Design Thinking w grupach projektowych
- Empatyzacja
- Definiowanie
- Generowanie pomysłów
- Prototypowanie
- Testowanie
Dzień drugi: omówienie i ćwiczenie wybranych technik Design Thinking na każdym etapie cyklu:
- Empatyzacja
- badania jakościowe: wywiad pogłębiony
- badania ilościowe: statystyki Google Analytics
- Definiowanie
- “jak możemy…”
- job to be done
- use case
- Customer Journey
- Generowanie pomysłów
- Brainstorming
- Mindmapping
- Illogical Connections
- Prototypowanie
- Paper Prototyping
- Storytelling
- Scenki
- Video
- Storyboard
- Makieta lo-fi
- Testowanie
- Sesja feedbackowa (red hat)
- Agile UX testing