Adresaci szkolenia:

Szkolenie skierowane jest do programistów, projektantów i architektów, którzy pragną poznać, pogłębić lub usystematyzować swoje wiadomości na temat dobrych praktyk, zasad i wzorców programowania obiektowego w Java oraz zapoznać się z nowymi elementami wprowadzonymi w Java 8.

Cel szkolenia:

Cele szkolenia obejmują:

  • Zapoznanie, zrozumienie i przećwiczenie dobrych praktyk, zasad i wzorców programowania obiektowego w Javie
  • Umiejętność oceny jakości kodu oraz alternatywnych rozwiązań
  • Zasady Clean Code
  • Zasady SOLID
  • Wzorce GRASP
  • Zasady refaktoryzacji
  • Wybrane wzorce GoF
  • Wybrane elementy Java 8

Wymagania:

Uczestnik szkolenia powinien posiadać podstawowe doświadczenie w programowaniu obiektowym za pomocą języka Java oraz podstawową znajomość UML.

Parametry szkolenia:

3*8 godzin (3*7 godzin netto) wykładów i warsztatów (z wyraźną przewagą warsztatów - 80%).

Wielkość grupy: maks. 8-10 osób.

Program szkolenia

  1. Wprowadzenie
    • Czemu jednolita technika pracy z kodem w zespole jest istotna?
    • Jak mierzyć jakość kodu źródłowego i jakie są koszty niskiej jakości
  2. Czytelny kod (ang. Clean Code)
    • Nazewnictwo pakietów, klas, metod
    • Komentarze
    • Klasy
    • Metody
    • Struktury danych
    • Obsługa wyjątków i błędów
  3. Wzorce GRASP w oparciu o warsztaty problemowe
    • Low Coupling, High Cohesion
    • Information Expert
    • Creator
    • Pure Fabrication
    • Polymorphism
    • Indirection
    • Protected Variations
    • Controller
  4. Zasady SOLID w oparciu o warsztaty problemowe wraz z zasadami refaktoryzacji
    • The Single Responsiblity Principle
    • The Open/Closed Principle
    • The Liskov Substitution Principle
    • The Interface Segregation Principle
    • The Dependency Inversion Principle
  5. Wzorce GoF w oparciu o warsztaty problemowe wraz z zasadami refaktoryzacji
    • Wzorce konstrukcyjne: Builder, Prototype, Factory Method, Abstract Factory, Singleton
    • Wzorce strukturalne: Facade, Proxy, Composite, Adapter, Decorator, Bridge
    • Wzorce behawioralne: Command, Observer, State, Strategy, Chain of Responsibility, Mediator, Visitor, Template Method
  6. Java 8
    • Date/Time
    • Kolekcje
    • Strumienie
    • Lambda i elementy programowania funkcyjnego

Pytania?

* Wymagane.
** Szczegóły promocji w Regulaminie.


Konsultant on-line
Skorzystaj z usług naszego konsultanta on-line.
Naciśnij przycisk ‘Skorzystaj’ aby przejść do okienka czatu
Kontakt
ul. Nowogrodzka 62c
02-002 Warszawa
Telefon +48 22 2035600
Fax +48 22 2035601
Email