Szkolenie realizowane we współpracy z firmą

Adresaci szkolenia

Szkolenie adresowane jest do wszystkich zaangażowanych w proces wytwarzania oprogramowania. Szczególnie polecane jest osobom odpowiadającym za biznesowe powodzenie projektu (Product Ownerzy, menadżerowie produktów) oraz osobom wspierającym prace zespołu (coachowie, ScrumMasterzy).

Cel szkolenia

Celem szkolenia jest nabycie kompetencji pozwalających na zwiększenie efektywności w zakresie planowania wydania produktu w oparciu o technikę Impact Mapping.

Impact Mapping wizualizuje ścieżkę od celu biznesowego do funkcjonalności produktu. Jest to technika nastawiona na współpracę osób biznesowych i technicznych, dająca szybkie rezultaty. Wizualizuje założenia co do wpływu oprogramowania na cele biznesowe, przez co pomaga lepiej rozwijać produkt.

Omówione zostaną też tematy powiązane, takie jak Product-Market fit, praca z historyjkami użytkownika (User Stories). Będziemy sięgać do wiedzy z ruchu Lean Startup i Customer Development.

Korzyści dla uczestników

Zestaw narzędzi, który pozwoli radykalnie poprawić dopasowanie produktu do potrzeb klienta oraz uzyskać wspólne rozumienie celów biznesowych.

Uczestnicy stojący po stronie dostarczania oprogramowania zdobędą przekonanie, że rozumienie celów biznesowych jest wartościowe i wpływa na podejmowane na co dzień decyzje.

Mocne strony szkolenia

Duża ilość warsztatów w czasei których uczestnicy przećwiczą w praktyce omawiane techniki. Dzięki temu będą mogli od razu zastosować je w swoich projektach.

Parametry szkolenia

2*8 godzin (2*7 godzin netto) wykładów i warsztatów (z wyraźną przewagą warsztatów).

Wielkość grupy: maks. 8-10 osób.

Program szkolenia

  • Użytkownicy i Product-Market Fit
    • Personas - lepsze rozumienie użytkownika dzięki tworzeniu fikcyjnych postaci
    • Value Proposition Canvas - wizualizacja zadań użytkowników i naszej propozycji dla nich
  • Impact Mapping
    • problemy w wytwarzaniu oprogramowania
      • nieużywane funkcjonalności
      • przerost zakresu funkcjonalnego
      • nieadekwatne rozwiązania
      • cele biznesowe nieznane osobom tworzącym oprogramowanie
    • określanie mierzalnych celów biznesowych
    • warsztat - tworzenie własnych map
    • Impact Mapa w trakcie rozwoju produktu
      • planowanie wydań
      • walidacja założeń
      • podejmowanie decyzji o zakresie
  • Efektywne tworzenie historyjek użytkownika
    • Jak dzielić User Stories
    • Jak zapisywać User Stories - nie tylko "As a ... I want ... so that ..."
    • Jak User Stories mają się do specyfikacji i dokumentacji

Pytania?

* Wymagane.


Konsultant on-line
Skorzystaj z usług naszego konsultanta on-line.
Naciśnij przycisk ‘Skorzystaj’ aby przejść do okienka czatu
Kontakt
ul. Nowogrodzka 62c
02-002 Warszawa
Telefon +48 22 2035600
Fax +48 22 2035601
Email