Trzydniowy kurs wprowadzający w problematykę zarządzania usługami informatycznymi (IT Service Management — ITSM) w oparciu o najnowszą, trzecią wersję biblioteki ITIL (IT Infrastructure Library).
Cel szkolenia
Uczestnicy poznają cały cykl zarządzania usługami ITIL®, od budowania strategii usług, poprzez ich tworzenie i wdrażanie aż do utrzymywania i ciągłego udoskonalania. W ramach szkolenia prezentowany jest także zestaw specyficznych przedsięwzięć organizacyjnych, które dają klientom korzyści w formie usług.
Adresaci szkolenia
Wszyscy pracownicy działów IT, administratorzy systemów i sieci, menedżerowie i członkowie wyższej kadry kierowniczej odpowiedzialni za usługi informatyczne w przedsiębiorstwie.
Warunki egzaminacyjne
Egzamin ma formę testu (pytania z podanymi wariantami odpowiedzi do wyboru).
Egzamin składa się z 40 pytań.
Zdanie egzaminu wymaga uzyskania min 65% poprawnych odpowiedzi (26 punktów).
Czas trwania - 60 minut (dla osób zdających w języku, który nie jest ich językiem ojczystym do czasu trwania egzaminu dolicza się 15 minut).
Informacje dodatkowe
Szkolenie może być zrealizowane w języku polskim lub angielskim.
Uczestnicy otrzymują akredytowane materiały szkoleniowe w języku angielskim.
Program szkolenia
Podczas zajęć przedstawiane są zagadnienia dotyczące zarządzania usługami informatycznymi (IT Service Management — ITSM) zgodnie z najlepszymi praktykami ITIL®-a. Omawiany jest zestaw procedur służących opracowywaniu infrastruktury informatycznej. Uczestnicy zdobywają wiedzę niezbędną do otrzymania certyfikatu Foundation Certificate w dziedzinie zarządzania usługami informatycznymi. Główne elementy szkolenia to interaktywna symulacja działania organizacji IT oraz omówienie poniższych zagadnień:
- Dzień 1
- Zarządzanie usługami i ITIL
- IT Service Management practice
- Cykl życia usług w podejściu ITIL
- Strategia usług (Service Strategy/ SS)
- Projektowanie usług (Service Design/ SD)
- Dzień 2
- Projektowanie usług cd (Service Design/ SD)
- Przekazywanie usług (Service Transition/ ST)
- Dzień 3
- Eksploatacja usług (Service Operation/ SO)
- Proces ustawicznego doskonalenia (Continual Service Improvement/ CSI)
- Omówienie pytań egzaminacyjnych
- Egzamin ITIL® Foundation Certificate in IT Service Management (60 min)