Adresaci Szkolenia:

Szkolenie adresowane jest do programistów Java, analityków systemowych oraz architektów pragnących poznać techniki budowy korporacyjnej magistrali usług (ESB, Enterprise Service Bus).

Cel szkolenia

Cele szkolenia obejmują:

  • zapoznanie uczestników z podstawowymi pojęciami oraz standardami związanymi z integracją systemów i szyną ESB,
  • zapoznanie ze wzorcami integracyjnymi i metodami realizacji tych wzorców na szynie ESB,
  • przedstawienie dobrych i złych praktyk integracji oraz dostępnych na rynku narzędzi,
  • zdobycie praktycznych umiejętności związanych z produktem Apache ServiceMix.

Wymagania:

Od uczestników wymagana jest przynajmniej podstawowa umiejętność programowania w języku Java oraz podstawowa znajomość usług Web Service oraz technologii przetwarzania XML.

Parametry szkolenia:

3*8 godzin (3*7 godzin netto) wykładów i warsztatów (z wyraźną przewagą warsztatów). W trakcie warsztatów implementowane są przykłady obrazujące realizację najpopularniejszych wzorców integracyjnych

Program szkolenia

  1. Podstawy integracji aplikacji korporacyjnych
    1. Sposoby integracji systemów i rodzaje architektury
    2. Podstawowe pojęcia i koncepcje związane z integracją systemów: silos, SOA, EIP, MEP, EAI, ESB, szyna usług, szyna danych, ETL, CMD, MOM, broker i adapter integracyjny, orkiestracja, integracja synchroniczna/asynchroniczna/offline, WS-* itd.
    3. Różnice pomiędzy szyną usług, platformą integracyjną, brokerem integracyjnym, serwerem kolejek itd.
    4. Przesłanki za i przeciw wdrażaniu platformy integracyjnej, cel wdrażania platformy integracyjnej w przedsiębiorstwie, migracja istniejących systemów „na szynę usług”
  2. Omówienie cech i funkcjonalności jakie dostarcza platforma ESB:
    1. Pomijalność lokalizacji
    2. Konwersja protokołów transportowych
    3. Transformacja wiadomości
    4. Routing wiadomości
    5. Uwydatnienie wiadomości
    6. Zabezpieczanie
    7. Monitorowanie i zarządzanie
    8. Wydajność
    9. Interoperacyjność
    10. Standaryzacja
  3. Przegląd i porównanie dostępnych na rynku narzędzi i technologii:
    1. komercyjne i niekomercyjne
    2. dojrzałe i rozwijające się
    3. bardziej i mniej popularne
    4. według pozostałych kryteriów
  4. Omówienie platformy Apache ServiceMix:
    1. Podstawowe składowe i architektura
      • Apache Karaf (kontener OSGi – modularność, wersjonowanie, runtime)
      • Apache Camel (framework integracyjny - routing, transformacja, konfiguracja)
      • Apache CXF (WS-* and RESTful Web Services)
      • Apache ActiveMQ (serwer JMS)
    2. Dodatkowe komponenty wspierane przez Apache ServiceMix
      • Activiti (silnik BPM)
      • Apache OpenJPA (wsparcie dla Java Persistence API)
      • Apache Aries (zarządzanie transakcjami poprzez Java Transaction API)
    3. Pojęcia i terminologia podstawowa dla Apache ServiceMix
    4. Pojęcia i terminologia podstawowa dla Apache Camel
      • Routes
      • Endpoint
      • Camel Context
      • Camel Component
      • Message, Exchange
      • Processor
      • DSL’s: Java DSL, Spring DSL
    5. Jakość realizacji usług przez platformę ServiceMix (mechanizmy realizacji: wysokiej dostępności, odporności na awarię, równoważenia obciążenia, persystencji, transakcyjności, bezpieczeństwa)
    6. Podobieństwa i różnice względem innych platform ESB
      • JBoss Fuse i Fabric8
      • Red Hat JBoss Fuse Service Works
  5. Najczęściej stosowane wzorce integracyjne
    1. Kanał
    2. Wiadomość
    3. Usługa
    4. Filtr
    5. Router
    6. Transformator
    7. Endpoint
  6. Praca z wiadomościami
    1. Struktura wiadomości
    2. Typy i formaty wiadomości
    3. Transformacja i konwersja wiadomości
    4. Walidacja wiadomości
    5. Persystencja wiadomości
  7. Praca z usługami
    1. Konstrukcja usług
    2. Typy usług
    3. Kontrakt usługi
    4. Konfigurowanie usług
  8. Aranżacja usług i routing wiadomości na szynie ESB
    1. Rejestry i repozytoria usług
    2. Routing na szynie ESB
    3. Routing ze względu na treść (content based routing)
    4. Notyfikacje
  9. Jakość realizacji usług
    1. Replikacja usług
    2. Clustering na poziomie usług i protokołów transportowych
    3. Ponawianie wiadomości
    4. Monitoring i zarządzanie usługami
    5. Hot deployment
    6. Pozostałe
  10. Zabezpieczanie usług
    1. Bezpieczne usługi na szynie
    2. Autoryzacja i autentykacja
    3. Szyfrowanie danych na szynie
  11. Obsługa błędów
    1. Ponawianie
    2. Kompensacja
    3. Wycofywanie
    4. Przetwarzanie transakcyjne
  12. Wydajność
    1. Tuning parametrów usług: transport, ilość wątków itp.
    2. Cache
    3. Tuning parametrów JVM
    4. Tuning na poziomie serwera aplikacyjnego, serwera kolejek, bazy danych
  13. Testowanie usług na szynie ESB
    1. Metody i narzędzia wspomagające testowanie usług (automatyzacja)
  14. Zaawansowane usługi na szynie ESB
    1. Różnica pomiędzy przepływem integracyjnym, orkiestracją usług (BPEL), a procesem biznesowym (BPM)
    2. Wsparcie dla procesów biznesowych (BPM) i orkiestracji usług (BPEL)
    3. Wsparcie dla reguł biznesowych (BRMS)
    4. Wsparcie dla przetwarzania strumieni zdarzeń (CEP)
  15. Przegląd najczęściej stosowanych adapterów integracyjnych
  16. Dobre i złe praktyki budowy rozwiązań integracyjnych w oparciu o szyny ESB
    1. Często spotykane praktyki
    2. Zalecane wzorce projektowe oraz anty-wzorce których należy unikać
    3. Zalecane protokoły komunikacyjne

Pytania?

* Wymagane.


Konsultant on-line
Skorzystaj z usług naszego konsultanta on-line.
Naciśnij przycisk ‘Skorzystaj’ aby przejść do okienka czatu
Kontakt
ul. Nowogrodzka 62c
02-002 Warszawa
Telefon +48 22 2035600
Fax +48 22 2035601
Email