Optymalizacja gier opartych o silnik Unity.

Adresaci szkolenia

Szkolenie zostało stworzone dla programistów którzy chcieliby dowiedzieć się jak zoptymalizować swoje gry, aby bez problemu utrzymały stałe 60 klatek na sekundę nawet na urządzeniach mobilnych.

Cel szkolenia

Podczas tego szkolenia dowiesz się jak należy optymalizować gry stworzone w silniku Unity. Porozmawiamy o najważniejszych aspektach które wpływają na wydajność naszej gry. Poznamy dobre praktyki projektowania gier pod względem ich późniejszej wydajności oraz jak należy szukać problemów gdy już takie w niej wystąpią. Po części teoretycznej dokonamy optymalizacji specjalnie przygotowanego projektu, w którym będą występowały sztucznie stworzone problemy wydajnościowe. Oprócz tego każdy z uczestników przygotuje grę, wymagającą od niego skupienia na optymalizacji sprzętowej.

Mocne strony szkolenia

Każdy z uczestników będzie miał szansę naprawić “popsuty” projekt pod względem wydajności i obserwować jak wprowadzane przez niego zmiany wpływają na działanie rozgrywki.

Wymagania

Zaawansowana znajomość języka C#, Podstawowa znajomość silnika Unity

Specjalne wymagania techniczne

Zainstalowany silnik Unity

Parametry szkolenia

Czas szkolenia: 2 * 8 godzin ( 2 * 7 godzin netto ) Forma szkolenia: wykłady + warsztaty Maksymalna liczba uczestników: 10

Program szkolenia

  1. Z czego wynikają problemy wydajnościowe w grach,
    • Ilość wykonywanych obliczeń,
    • Przeciążenie karty graficznej,
    • Dostęp do pamięci tymczasowej,
    • Dostep do systemu plików,
    • Zapchany główny wątek aplikacji,
  2. Badanie wydajności gry,
    • Pomiar klatek na sekundę,
    • Profiling wykonującego się kodu,
    • Alokacje pamięci,
  3. Metody optymalizacji w grach,
    • Object pooling,
    • Czym są Draw Calle ( Frame Debbuger )
    • Redukcja Draw Calli ( Atlasowanie )
    • Jak pozbyć się zbędnych alokacji pamięci,
    • Garbage Collector,
    • Level of Detail ( LOD ),
    • Redukcja czasów wczytywania,
    • Coroutines,
    • Async-Await,
    • Wypalanie świateł w scenach statycznych ( Baking ),
    • Wypalanie świateł w scenach dynamicznych ( Light Probes ),
  4. Warsztaty z optymalizacji gier.

Pytania?

* Wymagane.


Konsultant on-line
Skorzystaj z usług naszego konsultanta on-line.
Naciśnij przycisk ‘Skorzystaj’ aby przejść do okienka czatu
Kontakt
ul. Nowogrodzka 62c
02-002 Warszawa
Telefon +48 22 2035600
Fax +48 22 2035601
Email