Szkolenie prowadzone jest na najnowszej wersji.

Adresaci szkolenia

Szkolenie adresowane jest do programistów, którzy chcą od podstaw poznać język Swift z uwzględnieniem zaawanowanych zagadnień.

Cel szkolenia

Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z językiem Swift.

Mocne strony szkolenia

Program obejmuje zagadnienia tworzenia skyptów w języku Swift. Program jest podzielony na trzy części. Pierwsza omawia składnię języka, druga bibliotekę standardową a ostatnia Package Manager.

Praca ze sprzętem Apple lub Linux

W ramach szkolenia każdy z uczestników ma do dyspozycji własne w pełni wyposażone stanowisko pracy składające się z oryginalnego sprzętu oraz oprogramowania firmy Apple.

Posiadasz już własny sprzęt?

Istnieje możliwość uczestniczenia w szkoleniu korzystając z własnego sprzętu, jeśli spełnia następujące warunki:

  • posiada zainstalowany najnowszy system operacyjny macOS
  • posiada zainstalowane najnowsze oprogramowanie Xcode

Uczestnikom korzystającym z własnego sprzętu przysługuje rabat w wysokości 500 zł.

Wymagania

Od uczestników szkolenia wymagana jest umiejętność programowania w przynajmniej jednym języku obiektowym.

Parametry szkolenia

3*8 godzin (3*7 godzin netto) wykładów oraz warsztatów (80% szkolenia stanowią warsztaty). W trakcie warsztatów tworzone są skrypty które można uruchamiać z linii poleceń na plaftormie macOS lub Linux.

Program szkolenia

  1. Wprowadzenie
    • Historia języka Swift
    • Swift Evolution
  2. Swift Language
    • Typy dynamiczne vs statyczne
    • Tworzenie zmiennych oraz stałych (Type inference)
    • Typy numeryczne i zmiennoprzecinkowe
    • Typ Boolean
    • Typ String
    • Typ Optional
    • Typ Enum
    • Operatory (przypisania, porównania, artytmetyczne oraz logiczne)
  3. Kolekcje
    • Praca z tablicami (tworzenie, modyfikacja)
    • Algorytmy (sortInPlace, sort, filter, map, forEach)
    • Praca ze słownikami
    • Zestawy (Set)
    • Krotki (Tuples)
  4. Funkcje oraz Closures
    • definicje
    • przekazywanie parametów
  5. Klasy, Struktury i ich różnice
    • Custom initializers
    • Własności
    • Computed properties
    • Property observers
    • Metody
    • Dziedziczenie
    • Nadpisywanie method oraz własności
    • Custom Subscripting
    • Access Control
  6. Protokoły
    • Protocol Oriented Programming
    • polimorfizm
    • extensions
    • type casting
  7. Zaawansowany Swift
    • Obsługa błędów
    • Typy generyczne
    • Zarządzanie pamięcią oraz podstawy ARC
    • Mix and match - łączenie Swift z Objective-C
    • Testy jednostkowe w Xcode
    • Dependency Injection
    • Programowanie funkcyjne
  8. Swift Standard Library
    • API Design Guidelines
  9. Swift Package Manager
    • Modules
    • Packages
    • Products
    • Dependencies

Pytania?

* Wymagane.


Konsultant on-line
Skorzystaj z usług naszego konsultanta on-line.
Naciśnij przycisk ‘Skorzystaj’ aby przejść do okienka czatu
Kontakt
ul. Nowogrodzka 62c
02-002 Warszawa
Telefon +48 22 2035600
Fax +48 22 2035601
Email