Adresaci szkolenia

Pracownicy pracujący pod presją czasu, pracownicy pracujący w oparciu o ekspozycję siebie, w kontakcie z klientem, wilozadaniowi.

Cel szkolenia

Zapoznanie uczestników z fundamentalną wiedzą na temat istoty i genezy stresu. Wspólne poszukiwanie obszarów i sytuacji istotnie wpływających na poziom stresu. Opanowanie umiejętności identyfikacji oraz zmiany negatywnych myśli automatycznych i przekonań. Opanowanie technik redukujących stres i napięcie: poznawczych, emocjonalnych, behawioralnych.

Mocne strony szkolenia

Podczas warsztatu przekażemy Państwu wiedzę zebraną na naszych licznych treningach i szkoleniach. Bazą teoretyczną stanowić będą założenia terapii poznawczo- behawioralnej. Terapia zrodziła się kilkadziesiąt lat temu w Stanach Zjednoczonych i należy aktualnie do najskuteczniejszych interwencji terapeutycznych. Podstawowym jej założeniem jest fakt, że każdy człowiek sam odpowiedzialny jest za powstawanie stresu i napięcia. Należy skupić się na tzw: „ myślach automatycznych" a następnie zbadać, na ile są one destrukcyjne. Kolejnym krokiem jest nauka przeformułowywania negatywnych przekonań, które wywołują napięcie, smutek, stres. Podczas szkoleń staramy się wspólnie z uczestnikami najpierw odnaleźć źródło i przyczyny stresu a następnie za pomocą odpowiednich technik, wpłynąć na obniżenie lęku i napięcia wewnętrznego. Podczas szkolenia uczestnicy doświadczą relaksu ciała i umysłu, poznają techniki relacyjne oraz metody zapobiegania codziennym stresom.

Parametry szkolenia

2*8 godzin (2*7 godzin netto) wykładów i warsztatów (z wyraźną przewagą warsztatów).

Program szkolenia

  1. Wstęp
    • Co to jest stres ?

    • Funkcje stresu

    • Obiegowa opinia o stresie

    • Geneza stresu

  2. Fazy stresu wg.Sely’ego
    • Alarmowa

    • Mobilizacji

    • Przystosowania

    • Wyczerpania

  3. Transakcyjna teoria stresu R.S.Lazarusa i S. Folkmana
    • Strategie :krzywdy, zagrożenia , wyzwania

    • Transakcje: sprzyjająco –pozytywna, stresująca

    • Model stresu GAS Lazarusa

  4. Model behawioralno-poznawczy stresu
    • Sytuacja

    • Myśl

    • Emocje

    • Fizjologia

    • Zachowanie

  5. Autodiagnoza świadomości i własnego przeżywania stresu
    • Praca z krytykiem wewnętrznym

    • Test –poznanie przyczyn stresu związanego z pracą

    • Test- Sprawdź, jak odpoczywasz

  6. Poznawcze sposoby radzenia sobie ze stresem
    • Osobisty wpływ na sytuacje wywołujące stres

    • Pozytywne myślenie

    • Pewność , a świadomość siebie

  7. Praca z ciałem w kierunku neutralizacji stresu
    • Pogłębianie świadomości własnego ciała

    • Lokalizowanie miejsc kumulujących stres w naszym ciele

    • Praca z naszymi zmysłami

    • Praca z wykorzystaniem przezywanych emocji metodami teatralnymi

  8. Doświadczanie relaksu
    • Wizualizacje

    • Progresywna relaksacja mięśni E. Jacobsona

    • Trening autogenny J. H. Schulza

Pytania?

* Wymagane.


Konsultant on-line
Skorzystaj z usług naszego konsultanta on-line.
Naciśnij przycisk ‘Skorzystaj’ aby przejść do okienka czatu
Kontakt
ul. Nowogrodzka 62c
02-002 Warszawa
Telefon +48 22 2035600
Fax +48 22 2035601
Email