Program pozwala nabyć kluczowe umiejętności z zakresu efektywnego i skutecznego przewodzenia i zarządzania zespołami projektowymi IT. Nowoczesne zarządzanie interdyscyplinarnymi zespołami to szeroka dziedzina i zbiór praktycznych umiejętności, dlatego umiejętne ich dostosowanie i sprawne wykorzystanie w praktyce gwarantują sukces w zarządzaniu projektami i programami transformacyjnymi IT. Szkolenie nastawione jest na zdobycie praktycznych umiejętności budowania zespołu i poznania sposobów kreowania atmosfery efektywnej współpracy ze szczególnym uwzględnieniem aspektów komunikacji.

Adresaci szkolenia

Szkolenie w szczególności kierowane jest do:

  • Obecnych i przyszłych kierowników projektów.
  • Uczestników zespołów realizujących projekty.
  • Osób pełniących role nadzoru i kontroli projektów.
  • Menedżerów zaangażowanych w proces wsparcia i nadzoru kierownika projektu.
  • Pracowników Biur Zarządzania Projektami.

Cele szkolenia

  • Przekazanie uczestnikom szkolenia w sposób przystępny i uporządkowany wiedzy z zarządzania projektami i komunikacji w zespole projektowym.
  • Zrozumienie i nauczenie się mechanizmów odpowiedniego motywowania pracowników zespołów projektowych.
  • Nauczenie się zasad odpowiedzialnego delegowania zadań.
  • Poznanie istoty skutecznego stylu zarządzania zespołem.
  • Nauka rozpoznawania stylu zarządzania w projektach.
  • Odkrycie i wzmocnienie u siebie cech lidera.
  • Nabycie umiejętności zapobiegania powstawaniu konfliktów oraz umiejętne rozwiązywanie tych, które już zaistniały.
  • Zdobycie umiejętności utrzymywanie lepszych relacji.
  • Zwiększenie własnej skuteczności we współpracy z innymi.
  • Łatwiejsze osiąganie zamierzonych celów, przy zachowaniu odpowiednich relacji z innymi.
  • Zachęcenie uczestników szkolenia do zastosowania poznanych w trakcie szkolenia technik i narzędzi do realizacji swoich zadań i przedsięwzięć w codziennej pracy.

Mocne strony szkolenia

Po szkoleniu uczestnicy będą wiedzieli:

  • W jaki sposób formułować jasny i precyzyjny komunikat zrozumiały dla odbiorcy.
  • Jak wykorzystać właściwy styl negocjacyjny.
  • W jaki sposób identyfikować własne silne strony i obszary do rozwoju w obszarze komunikacji i budować spójny system raportowania postępów na poziomie projektu, programu i portfela transformacji zmian IT.
  • Poznają korzyści, jakie odnoszą menedżerowie wykorzystujący przywództwo do zarządzania organizacją IT.
  • Uczestnicy będą w stanie wykorzystać skutecznie techniki przywództwa sytuacyjnego.
  • Dowiedzą się dlaczego własne rozwiązania i decyzje choć słuszne, okazują się często nieskuteczne.
  • Poznają skuteczne sposoby motywowania pracowników i rozwiązywania konfliktów interesów interesariuszy.
  • Dowiedzą się czym są blokady komunikacyjne i jak je pokonywać.
  • Zrozumieją działanie firmy i zespołu jako systemu wzajemnych oddziaływań.
  • Poznają sposoby działania najlepszych zespołów projektowych.

Parametry szkolenia

2 * 8 godzin (2 * 7 godzin netto)

Metody szkoleniowe

Zajęcia są prowadzone w formie interaktywnej, z wykorzystaniem następujących metod szkoleniowych:

  • Warsztat szkoleniowy.
  • Mini wykład.
  • Praca zespołowa.
  • Konsultacje indywidualne.
  • Analiza studiów przypadków.
  • Dyskusja nad osiągniętymi wynikami.

Program szkolenia

  1. WPROWADZENIE DO WARSZTATÓW SZKOLENIOWYCH.
    • Powitanie uczestników – zasady, przerwy, pytania, wzajemne poznanie się.
    • Identyfikacja oczekiwań i doświadczenia uczestników.
    • Przedstawienie głównych celów i agendy szkolenia
  2. WPROWADZENIE DO ZARZĄDZANIA PROJEKTAMI, PROGRAMAMI I PORTFELEM ZMIAN TRANSFORMACYJNYCH IT.
    • Analiza środowiska i udziałowców – kluczowi interesariusze projektu i ich wymagania.
    • Główne czynniki wpływające na rezultaty projektu.
    • Grupy procesów zarządzania projektami.
    • Obowiązki kierownika projektu.
  3. ZARZĄDZANIE KOMUNIKACJĄ W OBSZARZE ZESPOŁÓW IT.
    • Plan komunikacji na poziomie portfela, programu i projektu – główne zasady jego opracowania.
    • Struktura Organizacyjna Projektu IT – czyli dlaczego tak istotne znaczenie mają opisy ról.
    • Macierz obowiązków – model RACI.
    • Funkcje w zespole projektowym – rozpoznanie i dostosowanie zadań.
    • Elementy przywództwa dla Kierownika Projektu i Zespołu Projektowego.
  4. KOMUNIKACJA W ZARZĄDZANIU ZESPOŁEM PROJEKTOWYM.
    • Czym jest komunikacja w projektach?
    • Główne style kierowania i funkcje kierownicze, typy i rodzaje przywództwa.
    • Komunikowanie się lidera z zespołem.
    • Przegląd błędów komunikacyjnych w projektach.
  5. KLUCZOWE ZAGADNIENIA ZWIĄZANE Z BUDOWANIEM ZESPOŁU.
    • Wyznaczanie celów i ich egzekwowanie na różnych poziomach zarządzania.
    • Rola lidera w zespole projektowym – zadania lidera i narzędzia, którymi dysponuje.
    • Budowanie zespołów wysokiej skuteczności, wykorzystanie ról zespołowych.
    • Trudne sytuacje w prowadzeniu spotkania zespołu projektowego.
    • Niezbędne warunki efektywnej pracy zespołu podczas spotkań.
    • Proces podejmowania decyzji w zespole projektowym.
    • Motywowanie i ocenianie członków zespołu projektowego.
    • Pozytywne podejście do współpracy.
    • Konstruktywne reakcje i postawy.
  6. KOMUNIKACJA JAKO NARZĘDZIE DO OSIĄGANIA CELU ZESPOŁU.
    • Analiza transakcyjna w komunikacji.
    • Zasady udzielania informacji zwrotnej.
    • Płaszczyzny komunikatu: logiczna i emocjonalna, płaszczyzna apelowa, płaszczyzna ujawniania siebie, płaszczyzna rzeczowa i płaszczyzna relacji
    • Komunikacja jawna i ukryta.
  7. JAK ZBUDOWAĆ EFEKTYWNY ZESPÓŁ? – CZYLI KOMPENDIUM WIEDZY DLA KIEROWNIKA PROJEKTU.
    • Korzystne i kłopotliwe role w grupie.
    • Zasady efektywnego funkcjonowania zespołu.
    • Czynniki ułatwiające i utrudniające pracę w zespole.
    • Działania, które podnoszą skuteczność zespołu.
    • Struktura zespołu i rodzaje zachowań w zespole.
    • Relacje między członkami zespołu.
    • Czynniki decydujące o sukcesie zespołu?
  8. IDENTYFIKACJA I PRZEŁAMYWANIE BARIER W SPRAWNYM KOMUNIKOWANIU SIĘ.
    • Diagnoza impasów w pracy zespołu nastawionego na realizację zadania.
    • Strategie w pokonywaniu impasów i prowadzenia zespołu do celu.
    • Wykorzystanie pozytywnej siły konfliktów.
    • Bariery w komunikacji interpersonalnej (przekonania, nawyki, oczekiwania, dostosowanie do powszechnych norm).
    • Identyfikacja barier jako pierwszy krok na drodze ich pozytywnego wykorzystywania.
    • Formułowanie nowych strategii komunikowania się.
  9. SKUTECZNE KOORDYNOWANIE DZIAŁAŃ W ZESPOLE.
    • Etapy i zasady prowadzenia spotkań zespołu z wykorzystaniem jego potencjału.
    • Mechanizmy grupowe w trakcie spotkania zespołu.
    • Aspekt wielowymiarowej komunikacji.
    • Opanowanie sztuki przekonywania.
    • Sztuka zadawania właściwych pytań i udzielania precyzyjnych odpowiedzi.
    • Czym jest pozytywna krytyka i jak ją wykorzystywać.
  10. SZTUKA PODEJMOWANIA TRAFNYCH DECYZJI.
    • Przypomnienie priorytetów zadań.
    • Skuteczne delegowanie zadań.
    • Zasada ABC.
    • Wprowadzanie dyscypliny w życiu codziennym, prywatnym i zawodowym.
  11. ROLA LIDERA I PRZYWÓDZTWO – SEKRETY SKUTECZNEGO DZIAŁANA.
    • Przywództwo i kierowanie.
    • Definiowanie przywództwa.
    • Podstawowe różnice miedzy przywództwem i kierowaniem.
    • 8 kroków do przywództwa.
    • Cechy i rola lidera w zespole i organizacji.
    • Ocena własnych kompetencji przywódczych oraz potrzeb rozwojowych.
    • Formułowanie własnej wizji przywódczej i ustalenie najlepszej metody jej urzeczywistnienia.
  12. PODSUMOWANIE I WNIOSKI KOŃCOWE.

Pytania?

* Wymagane.


Konsultant on-line
Skorzystaj z usług naszego konsultanta on-line.
Naciśnij przycisk ‘Skorzystaj’ aby przejść do okienka czatu
Kontakt
ul. Nowogrodzka 62c
02-002 Warszawa
Telefon +48 22 2035600
Fax +48 22 2035601
Email