Adresaci szkolenia
- analitycy biznesowi
- inżynierowie wymagań
- testerzy
- menadżerowie IT
- Product Ownerzy
Cel szkolenia
Umożliwienie uczestnikom zdobycie nowych umiejętności i poszerzenie swojego warsztatu o techniki i obsługę narzędzi wykorzystywanych przez projektantów User Experience do szybkiego tworzenia prototypów produktów, usług i aplikacji.
Przedstawienie i przećwiczenie metod, narzędzi oraz podejść do pracy projektowej w celu szybkiego kreowania, prototypowania i testowania poprawności zebranych wymagań i modelowanych procesów.
Po ukończeniu warsztatu uczestnicy będą potrafili wykorzystywać zdobytą wiedzę i poznane narzędzia w swojej codziennej pracy.
Dzięki tym warsztatom:
- Będziesz potrafił samodzielnie stworzyć MVP produktu od zebranych wymagań do jego klikalnego prototypu.
- Nauczysz się szybkiego tworzenia szkiców i prototypów uzupełniających zbierane przez ciebie wymagania i rozwiązanie modelowane np. w BPMN
- Będziesz wiedział jak szybko stworzyć prototyp graficzny lub w HTML, CSS.
- Zdobędziesz dodatkowe umiejętności i narzędzia do zbierania oraz prezentowania wymagań podczas współpracy z klientem i programistami.
- Będziesz wiedział jak zweryfikować poprawność modelowanego procesu pod kątem użyteczności i spełnienia wymagań użytkownika końcowego.
- Poszerzysz swój warsztat o wiedzę, techniki i umiejetność obsługi narzędzi stosowanych przez projektantów User Experience.
Mocne strony szkolenia
Szkolenie prowadzone będzie w formie warsztatów z naciskiem na praktyczne przykłady wykorzystania zdobytej wiedzy i poznanych narzędzi.
Poznane techniki i narzędzia umożliwią projektowanie zarówno prostych projektów landing page, stron jak i zaawansowanych prototypów aplikacji także uczestnikom nie znającym technologii front-end.
Parametry szkolenia
Liczba godzin szkolenia:2 x 8
Maksymalna liczba uczestników 8-10
Program szkolenia
1 dzień
-
Przygotowanie wymagań dla prototypu
- cel i korzyści z prototypowania
- zbieranie wymagań metody i narzędzia
- tworzenie user journey map
- wykorzystanie notacji BPMN
- case study i ćwiczenia
-
Prototypowanie
- rodzaje prototypów
- techniki stosowane w prototypowaniu
- szkicowanie
- makietowanie
- prototyp klikalny
- case study i ćwiczenia
-
Zaawansowane narzędzia do prototypowania
- przegląd wybranych narzędzi Axure, Marvel, Invision, Pencil, Origami, Vectr, Atomic.
- wykorzystanie wybranych narzędzi - ćwiczenia
2 dzień
-
Narzędzia do szybkiego prototypowania w HTML, CSS
- wykorzystanie narzędzia Pingendo, Macaw - ćwiczenia
-
Tworzenie MVP
- czym jest MVP
- cel i zalety tworzenia MVP
- podejście LEAN STARTUP w tworzeniu produktów
- czym jest MVP
-
Testowanie prototypu - MVP
- rodzaje testów
- testowanie użyteczności
- weryfikacja założeń biznesowych MVP
- rodzaje testów