Adresaci szkolenia
- analitycy biznesowi, testerzy, kierownicy projektów chcący wzbogacić swój warsztat pracy o umiejętność testowania użyteczności i User Experience
- osoby chcące przygotować się do pracy projektanta User Experience
Cel szkolenia
- Przedstawienie narzędzi i technik testowania użyteczności i User Experience produktów i usług
- Nauka technik i obsługi narzędzi wykorzystywanych w pracy projektanta UX
- Przećwiczenie wykonywania podstawowych zadań, rozwiązywania napotykanych problemów i sposobów współpracy projektanta UX z użytkownikami, zespołem developerskim, analitykiem i kierownikiem projektu
Mocne strony szkolenia
Szkolenie prowadzone będzie w formie praktycznych warsztatów z naciskiem na umiejętność wykorzystania zdobytej wiedzy i przedstawionych technik w realnych projektach.
Poznane narzędzia umożliwią testowanie i poprawę użyteczności i User Experience zarówno prostych projektów landing page, stron jak i zaawansowanych aplikacji także uczestnikom nie znającym technologii front-end.
Parametry szkolenia
Liczba godzin szkolenia:2 x 8
Maksymalna liczba uczestników 12
Program szkolenia
-
Etap przygotowania do testów
- co chcemy testować?
- określenie próby badawczej
- określenie metody testowania -badania ilościowe i jakościowe
-
Klasyczne metody testowania użyteczności
- cognitive walkthrough
- Heurystyki Nielsena
- wywiady i testy zadaniowe
- „testy korytarzowe”
- obserwacja naturalna
-
Metody i narzędzia do zdalnego testowania użyteczności
- wywiad zdalny
- testy A/B
- Eye Tracking/ Mouse Tracking/ Click Tracking
- narzędzia do zdalnego testowania użyteczności
-
Analiza i wyciąganie wniosków z testów
- jak interpretować wyniki testów?
- wykorzystanie testów do doskonalenia jakości produktów i zwiększania konwersji
-
Testowania aplikacji i usług wybranych przez uczestników
- case study i ćwiczenia