Adresaci szkolenia

Szkolenie przeznaczone jest dla specjalistów IT, czujących powołanie lub przymus sytuacyjny do edukacji swoich koleżanek i kolegów.

Cel szkolenia

Celem szkolenia jest dostarczenie wiedzy i umiejętności w zakresie prowadzenia i projektowania szkoleń, ze szczególnym uwzględnieniem specyfiki szkoleń w branży IT.

Po ukończeniu szkolenia uczestnik będzie wiedział jakie są kryteria sukcesu szkolenia oraz znał i potrafił zastosować techniki zwiększające jakość w każdym z tych kryteriów. Uczestnik będzie potrafił skutecznie zbudować własny autorytet i efektywnie wykorzystywać go w trakcie szkolenia. Pozna specyfikę uczenia się dorosłych, w szczególności osób ze świata IT, metody i formuły szkoleń, w tym szkoleń IT i będzie potrafił wykorzystać tę wiedzę do stworzenia optymalnego szkolenia. Dowie się jak można pracować nad zaangażowaniem grupy i własnym i dlaczego jest to kluczowe dla sukcesu szkolenia. Zapozna się z możliwymi trudnymi sytuacjami wynikającymi np. ze zróżnicowanego poziomu w grupie, pytaniami, na które nie znamy odpowiedzi, jak i z indywidualnych postaw uczestników oraz sposobami radzenia sobie w ww. sytuacjach. Uczestnik dowie się również jak stworzyć swój niepowtarzalny wizerunek trenerski.

Mocne strony szkolenia

Szkolenie zostało zaprojektowane na bazie naszych doświadczeń obejmujących kilkanaście lat pracy z ponad dwustoma trenerami. Ponadto:

  • warsztatowa formuła zajęć jest dopasowana do specyfiki szkoleń z branży IT,
  • wykorzystujemy różnorakie formy dydaktyczne wymagające pełnego zaangażowania uczestników (dyskusje, wystąpienia),
  • zero czystej teorii, dobór wyłącznie zagadnień mających ważne implikacje praktyczne,
  • zindywidualizowana informacja zwrotna dla każdego uczestnika.

Parametry szkolenia

2 * 8 godzin (2 * 7 godzin netto) wykładów i warsztatów.

Program szkolenia

  1. Wstęp

    • czym jest szkolenie?
    • 7 kryteriów sukcesu usługi szkoleniowej
    • struktura projektu szkoleniowego
    • rola trenera
    • specyfika szkoleń technicznych
  2. Autorytet

    • znaczenie autorytetu
    • świadome budowanie autorytetu
    • wykorzystanie autorytetu do osiągania celów szkoleniowych
    • unikanie utraty autorytetu
  3. Zaangażowanie

    • budowanie zaangażowania grupy
    • zaangażowanie przez cele
    • zaangażowanie przez dobór metod dydaktycznych
    • metody specyficzne dla osób z IT
  4. Metodyka

    • jak uczą się dorośli?
    • zwiększanie efektywności uczenia się
    • wykorzystanie indywidualnych stylów uczenia się
    • formuły szkoleń i szkoleń technicznych
    • metody szkoleniowe i ich zastosowanie w szkoleniach IT
    • specyfika szkoleń w branży IT
  5. Przebieg szkolenia

    • efektywne rozpoczęcie szkolenia
    • organizacja dnia: moduły, przerwy, rozkład intensywności
    • konstruowanie dobrej atmosfery
    • komunikacja werbalna i niewerbalna
    • kontakt z uczestnikami i ich aktywizacja
    • znaczenie informacji zwrotnej, sposoby jej pozyskiwania, przyjmowania i wykorzystania
    • trudne sytuacje i uczestnicy
    • postawa podczas przerw
    • zakończenie szkolenia
  6. Projektowanie szkolenia

    • definiowanie celów szkoleniowych
    • czas trwania i zakres materiału
    • optymalny podział na moduły
    • program i harmonogram szkolenia
    • szacowanie optymalnej ilości materiałów dydaktycznych i ich czasu przygotowania
    • dobór formuły i metody szkolenia do postawionych celów i grupy docelowej
    • materiały szkoleniowe: estetyka i użyteczność
  7. Projekt szkoleniowy

    • skuteczna analiza wymagań
    • typy grup szkoleniowych
    • dobór trenera do grupy
    • logistyka i jej wpływ na efektywność szkolenia
    • metody oceny efektywności projektu szkoleniowego
    • metody badania satysfakcji uczestników
    • za co trenerzy “obrywają” najczęściej
    • działania po szkoleniu
  8. Zawód trener

    • trener IT: nauczyciel, coach, ekspert czy konsultant?
    • stres u trenera, przyczyny i sposoby na jego zmniejszenie
    • zarządzanie własnym zaangażowaniem trenera, ciągły rozwój, unikanie wypalenia
    • indywidualny odcisk palca trenera, jak prowadzić szkolenia zgodnie ze sztuką a zarazem budować ich unikalność

Pytania?

* Wymagane.


Konsultant on-line
Skorzystaj z usług naszego konsultanta on-line.
Naciśnij przycisk ‘Skorzystaj’ aby przejść do okienka czatu
Kontakt
ul. Nowogrodzka 62c
02-002 Warszawa
Telefon +48 22 2035600
Fax +48 22 2035601
Email