Adresaci szkolenia:

Szkolenie przeznaczone dla dotychczasowych programistów iOS chcących tworzyć gry 2D/3D na platformę iOS/tvOS.

Cel szkolenia:

  • Wprowadzenie do programowania gier na platformie iOS/tvOS
  • Nabycie wiedzy / umiejętności umożliwiających samodzielne rozwiązywanie problemów i wyzwań związanych z tworzeniem gier

Mocne strony szkolenia:

Szkolenie w maksymalnym stopniu nastawione jest na aspekt praktyczny. Jego głównym elementem jest mocno rozwinięta część warsztatowa obejmująca realizację kilku projektów (gier) jak i niezależne ćwiczenia pomagające zrozumieć i utrwalić poruszane zagadnienia.

Wymagania:

Od uczestników szkolenia wymagana jest praktyczna umiejętność programowania w języku Swift i dobra znajomość platformy iOS.

Sprzęt

W ramach szkolenia każdy z uczestników ma do dyspozycji własne w pełni wyposażone stanowisko pracy.

Uczestnikom korzystającym z własnego sprzętu przysługuje rabat w wysokości 500 zł.

Parametry szkolenia:

5*8 godzin (5*7 godzin netto) wykładów i warsztatów (z wyraźną przewagą warsztatów).

Program szkolenia

  1. Wprowadzenie
    • SpriteKit
    • Game loop
    • Interakcja z użytkownikiem
    • Ruch i przekształcenia
    • Actions
    • Wykrywanie kolizji
    • Animacje
    • Dźwięki
    • Sceny - tworzenie, organizacja, przejścia
    • Sterowanie kamerą
    • Wyświetlanie kontrolek / tekstu
    • Scene editor
    • References (file, animations, actions)
    • Timeline
  2. Fizyka gry
    • SpriteKit i Box2D
    • Physics bodies - tworzenie, właściwości, obsługa złożonych kształtów
    • Tworzenie własnych klas węzłów
    • Wykrywanie kolizji
    • Joints - fixed, limit, spring, pin, sliding
    • Constraints
    • Kształty złożone i grupy
    • Maski i cropping
    • Odtwarzanie video
  3. Tworzenie złożonych gier
    • Projektowanie świata gry
    • GameplayKit
    • Entity-Component System
    • Agents, goals, and behaviors
    • Tworzenie i dodawanie elementów sceny
    • Pathfinding
    • Maszyna stanów
  4. Zaawansowane elementy gier 2D
    • Generowanie map i lokacji
    • Różnicowanie / wprowadzanie przypadkowości
    • Wykorzystanie kontrolerów
    • Game Center API
    • ReplayKit
    • Obsługa reklam
  5. Wprowadzenie do SceneKit i gier 3D
    • Konfiguracja
    • SceneKit editor
    • System współrzędnych
    • Kamery
    • Oświetlenie
    • Materiały i tekstury
    • Fizyka
    • Render loop
    • Particle systems
    • Wykrywanie kolizji
    • Cienie
    • Zarządzanie stanem gry
    • Kontrolki
    • Dźwięki

Pytania?

* Wymagane.


Konsultant on-line
Skorzystaj z usług naszego konsultanta on-line.
Naciśnij przycisk ‘Skorzystaj’ aby przejść do okienka czatu
Kontakt
ul. Nowogrodzka 62c
02-002 Warszawa
Telefon +48 22 2035600
Fax +48 22 2035601
Email