Adresaci szkolenia

Szkolenie jest adresowane do osób, które chcą tworzyć gry i aplikacje komputerowe, przeglądarkowe lub na platformy mobline takie jak tablet czy telefon. Szkolenie skierowane jest w szczególności do programistów, designerów oraz artystów, którzy chcą realizować swoje projekty w prosty i szybki sposób przy pomocy silnika Unity.

Cel szkolenia

Uczestnicy szkolenia zdobędą ogólną wiedzę pozwalającą na swobodne posługiwanie się silnikiem Unity 5, tworzenie wirtualnej scenerii, elementów rozgrywki oraz ergonomicznych interfejsów użytkownika. Szkolenie ma charakter przeglądowy. Możliwe jest wydłużenie czasu trwania szkolenia w celu zgłębienia konkretnych elementów silnika, lub skupienie się na określonej tematyce.

Mocne strony szkolenia

Program ukierunkowany jest na szybkie oraz przystępne przyswojenie całego wachlarza możliwości jaki oferuje środowisko Unity 5. Uczestnik zdobędzie umiejętności pozwalające na samodzielne tworzenie gier 2d i 3d, a także interaktywnych aplikacji w środowisku trójwymiarowym.

Wymagania

Od uczestników wymagana jest znajomość programowania zorientowanego obiektowo oraz podstaw obliczeń na wektorach. Mile widziana jest znajomość języka C#.

Parametry szkolenia

3*8 godzin (3*7 godzin netto) wykładów i warsztatów (z wyraźną przewagą warsztatów).

Program szkolenia

  1. Wstęp

    1. Wprowadzenie do środowiska Unity

    2. Zastosowania Unity

    3. Zalety oraz wady

  2. Podstawy

    1. Omówienie interfejsu

    2. Ustawianie obiektów na scenie

    3. Używanie gotowych assetów

    4. Budowanie projektu

  3. Tworzenie sceny

    1. Obiekty

    2. Komponenty

    3. Prefaby

    4. Oświetlenie

    5. Ustawienia kamery

  4. Skryptowanie

    1. Tworzenie własnych komponentów

    2. Instancjonowanie prefabów

    3. Wykorzystanie inputu od użytkownika

      1. klawiatura i mysz

      2. ekrany dotykowe

      3. klawiatury dotykowe

      4. kontrolery gier

    4. Przesuwanie obiektów ze skryptu

  5. Stworzenie prostej rozgrywki

  6. Struktura projektu

    1. Dedykowane nazwy folderów

    2. Folder zasobów

  7. Integracja projektu z systemem kontroli wersji

  8. Rozszerzanie Edytora

    1. Editor Windows

    2. Property Drawers

    3. Custom Editors

  9. Komunikacja sieciowa

    1. Network View
  10. Grafika

    1. Zaawansowane techniki oświetlenia

      1. Wypiekanie oświetlenia

      2. Lighting Cookies

      3. Rzucanie cieni

      4. Cienie kaskadowe

      5. Globalna iluminacja

      6. Light Probes

    2. Zaawansowane wykorzystanie kamery

      1. Kilka kamer jednocześnie

      2. Camera Frustum

      3. Occlusion Culling

    3. Materiały

      1. Materiał a Shader

      2. Physically Based Shading

      3. Tworzenie własnych materiałów

    4. Narzędzie edycji terenu

    5. Systemy cząsteczkowe

    6. Reflection probes

    7. Postprocessing

  11. Fizyka

    1. Rigidbody

    2. Colliders

    3. Joints

    4. Materiały fizyczne

    5. Skryptowanie z wykorzystaniem fizyki

  12. Dźwięk

    1. Import dźwięku

    2. Audio Mixer

  13. Animacje

    1. Nagrywanie animacji w Unity

    2. Import animacji

    3. Mecanim

    4. Eventy

  14. Tworzenie interfejsu użytkownika

    1. Tworzenie elementów interaktywnych

    2. Animacje

    3. RichText

  15. System nawigacji

    1. Navmesh

    2. Wyszukiwanie ścieżki

    3. Podążanie po ścieżce

  16. Pluginy i Asset Store

  17. Optymalizacja oraz profilowanie

Pytania?

* Wymagane.


Konsultant on-line
Skorzystaj z usług naszego konsultanta on-line.
Naciśnij przycisk ‘Skorzystaj’ aby przejść do okienka czatu
Kontakt
ul. Nowogrodzka 62c
02-002 Warszawa
Telefon +48 22 2035600
Fax +48 22 2035601
Email