Adresaci Szkolenia:

Szkolenie adresowane jest do programistów, którzy pragną poznać technologie, umożliwiające tworzenie międzyplatformowych aplikacji mobilnych. W szczególności, do zespołów programistycznych, mających za zadanie przygotowanie tej samej aplikacji pod kilka platform mobilnych, przy założeniu silnych ograniczeń czasowych.

Cel szkolenia:

Uczestnicy dowiedzą się jak tworzyć międzyplatformowe aplikacje mobilne z wykorzystaniem frameworku PhoneGap, HTML5 i biblioteki AngularJS. Zapoznają się z technologią pozwalającą na obejście podstawowego problemu, związanego z oprogramowaniem urządzeń przenośnych: koniecznością przygotowywania osobnych wersji aplikacji na każdą z platform, typu Android, czy iOS. Uczestnicy dowiedzą się, jak wykorzystać najnowszą wersję specyfikacji HTML oraz CSS, a także bibliotekę AngularJS, aby przygotować aplikację z bogatym interfejsem użytkownika, wykorzystującą jednocześnie możliwości sprzętowe poszczególnych platform, dzięki wykorzystaniu PhoneGap.

Wymagania:

Od uczestników szkolenia wymagana jest podstawowa umiejętność programowania i znajomość HTML.

Parametry szkolenia:

3*8 godzin (3*7 godzin netto) wykładów i warsztatów (z wyraźną przewagą warsztatów).

Wielkość grupy: maks. 8-10 osób.

Program szkolenia

  1. Aplikacje mobilne - omówienie tematu
    1. Wady i zalety aplikacji natywnych oraz aplikacji mobilnych webowych
    2. Różnice w Iinterfejsach użytkownika
      1. wymagania Apple odnośnie aplikacji mobilnych
      2. standardy interfejsów użytkownika w systemie Android
  2. PhoneGap (Cordova) - Webowa aplikacja mobilna
    1. WebKit jako silnik renderujący - różnice w porównaniu do Google Chrome
    2. Wymagania systemowe
    3. Elementy środowiska programistycznego
      1. Eclipse
      2. Cordova Application Generator
      3. Emulator systemu Android
    4. Ustawienie Aplikacji
      1. Wspieranie różnych urządzeń
      2. Różnice w rozdzielczościach
      3. Obsługa obrotu ekranu
    5. Dołączanie zewnętrzych bibliotek do PhoneGap/Cordova
      1. Instalowanie biblioteki
      2. Kompilacja
      3. Interfejs JavaScriptowy biblioteki
    6. Użycie API
      1. Kamera i Aparat
      2. Nagrywanie dźwięku
      3. Sprawdzanie połączenia internetowego
      4. Geolokacja (GPS)
      5. Pozostałe elementy API PhoneGap
    7. Paczkowanie aplikacjii pliki apk
      1. Ustawienie urządzenia docelowego
      2. Tryb dewelopersk w systemie Android i „rootowanie” systemu
      3. Instalacja aplikacji ze środowiska deweloperskiego
  3. CSS3 i urządzenia mobilne.
    1. Stosowanie stylów tekstu
    2. Stosowanie stylów do elementów blokowych
    3. Selektory CSS3
    4. Ulepszanie efektów graficznych z użyciem CSS3
    5. Ćwiczenia: stylowanie nagłówków
    6. Efekty przejść w CSS3
    7. Wykrywanie urządzenia i wybieranie odpowiedniej reprezentacji. CSS 3 Media Queries
    8. Znane problemy z wyświetlaczami typu RETINA
      1. stosowanie innych obrazów poprzez Media Queries
      2. użycie SVG w aplikacjach mobilnych jako alternatywa
  4. Angular JS: MVVW w JavaScript
    1. Czym jest wzorzec MVVW i MVW
      • budowa aplikacji opartych o Angular JS
      • Angular Seed / Twitter Bootstrap
    2. Modele w Angular JS
      • objaśnienie działania modeli w Angular JS
      • wiązanie modeli w dwie i jedną stronę
      • izolowany $scope i jego zastosowanie
    3. Widoki i szablony
      • omówienie zasady działania widoków w Angular JS
      • repeater'y
      • przełączniki klas CSS, wyrażenia logiczne
      • dołączanie kodu HTML różnych szablonów
      • walidatory formularzy:
        1. użycie wbudowanych walidatorów
        2. dołączanie niestandardowych walidatorów
        3. style błędów formularzy i elementów
      • obsługa zdarzeń
      • załączanie zewnętrznych bibliotek Angular UI
    4. Dyrektywy
      • czym jest dyrektywa i do czego służy
      • dołączanie zewnętrznych dyrektyw
      • zastosowanie w praktyce - dyrektywy z izolowanym kontrolerem
    5. Serwisy
      • czym są serwisy i do czego służą
      • wstrzykiwanie serwisów do wielu kontrollerów, użycie $inject
      • omówienie metod Angular $http jako serwisu
      • używanie modułu serwisu w innym module
      • interfejs REST jako Angular Web Service
    6. Routery
      • ładowanie szablonów po zmianie url
      • korzystanie z wielu widoków dla jednego i wielu kontrollerów
    7. Angular UI
      • korzystanie z zewnętrznych bibliotek UI
      • tworzenie list za pomocą gotowych bibliotek (ng-grid)
      • obsługa zdarzeń dotykowych
        1. potrzebne biblioteki (QuoJS)
        2. obsługiwane zdarzenia i zależności
    8. Unit testy w Angular JS
    9. Ćwiczenia: tworzenie aplikacji typu RIA z Angular JS

Pytania?

* Wymagane.
** Szczegóły promocji w Regulaminie.


Konsultant on-line
Skorzystaj z usług naszego konsultanta on-line.
Naciśnij przycisk ‘Skorzystaj’ aby przejść do okienka czatu
Kontakt
ul. Nowogrodzka 62c
02-002 Warszawa
Telefon +48 22 2035600
Fax +48 22 2035601
Email