Adresaci Szkolenia:

Szkolenie adresowane jest do programistów java, analityków systemowych oraz architektów pragnących tworzyć zaawansowane usługi webservice oraz poznać techniki aranżacji tych usług.

Cel szkolenia:

Celem szkolenia jest zapoznanie jego uczestników z zaawansowanymi technikami tworzenia usług webservice. Uczestnicy szkolenia poznają metody oraz standardy zabezpieczenia usług webserwis, realizacji usług w oparciu o alternatywne protokoły transportowe, metody zwiększenia niezawodności, wydajności, elastyczności usług. Następnie uczestnicy poznają biznesowe aspekty wykorzystania zaawansowanych możliwości usług webservice oraz zapoznają się technikami aranżacji usług webservice.

Szkolenie jest realizowane w kilku wariantach – dla programistów, dla analityków systemowych, architektów. W zależności od grupy szkoleniowej, główny nacisk położony jest na kwestie teoretyczne lub na praktyczne i implementację rozwiązań integracyjnych.

Wymagania:

Od uczestników wymagana jest przynajmniej podstawowa umiejętność programowania w języku Java, przynajmniej podstawowa znajomość usług webservice oraz technologii przetwarzania XML. Zalecana jest również znajomość podstaw JEE.

Parametry szkolenia:

3*8 godzin (3*7 godzni netto) wykładów i warsztatów (z wyraźną przewagą warsztatów). W trakcie warsztatów implementowane są przykłady obrazujące zaawansowane możliwości i elastyczność usług webservice.

Wielkość grupy: maks. 8-10 osób.

Program szkolenia

  1. Wstęp
    1. Przypomnienie najważniejszych pojęć i standardów związanych z webserwisami: XML, DTD, XSD, XSLT, SOAP, WSDL, WADL, JAX-RPC, JAX-WS, JAX-RS, JAXP, SAX, StAX, DOM, JAXB, JAXR, UDDI, SAAJ, JSON, REST itd.
  2. Omówienie wybranej platformy na której będzie realizowane szkolenie:
    1. Pojęcia i terminologia podstawowa dla danej platformy
    2. Podstawowe składowe i architektura danej platformy
    3. Podobieństwa i różnice względem innych platform
    4. Zgodność ze standardami
    5. Źródła wiedzy
  3. Warstwa transportowa
    1. SOAP over HTTP, JMS, SMTP/POP3, TCP, UDP
    2. XML over HTTP (REST)
    3. JSON over HTTP
    4. pozostałe np.: WebSocket, MSMQ
  4. Bezpieczeństwo
    1. problematyka bezpieczeństwa usług webservice
    2. przegląd standardów:
      1. WS-Security
      2. WS-Trust
      3. WS-SecureConversation
      4. WS-Policy, WS-SecurityPolicy
      5. WS-Federation
      6. WS-Authorization
      7. WS-Privacy
      8. SAML, XACML
      9. PKI, X.509, 2waySSL
  5. Niezawodność
    1. problematyka niezawodności usług webservice
    2. przegląd standardów:
      1. WS-Reliability, WS-ReliableMessaging
      2. WS-Transaction,
      3. WS-Coordination
      4. WS-AtomicTransaction, 2PC, JTA
      5. WS-BusinessActivity
  6. Wydajność
    1. Metody zwiększenia wydajności przetwarzania
    2. SOAP with Attachments (SwA, SAAJ)
    3. MTOM, XOP, MIME
  7. Metadane, konfigurowalność i elastyczność
    1. WSDL, WADL
    2. JAX-R, UDDI, rejestry i repozytoria
    3. WS-Policy, WS-Policy*
    4. WS-MetadataExchange, WS-Discovery, WS-Adressing, WS-Eventing
  8. Biznesowe aspekty wykorzystania możliwości usług webservice
    1. Modelowanie i wdrażanie
      1. procesów biznesowych
      2. reguł biznesowych
      3. zachowań ludzkich
      4. architektur SOA, EAI, ESB
  9. Organizacja usług webservice
    1. Orkiestracja, aranżacja, choreografia, kompozycja
    2. Szybki przegląd standardów: BPEL4WS, WS-BPEL 2.0, WS-CDL, WSCI, WSCL, WSFL, XLANG itd.
  10. BPEL
    1. Podstawy, historia powstania, realizowane cele
    2. Składnia języka
    3. BPMN a BPEL
    4. Narzędzia
    5. Rozszerzenia i standardy satelitarne; rozszerzenia wnoszone przez daną platformę uruchomieniową
    6. Scope’y w BPEL
      1. Co to jest scope, jak należy go używać w BPEL
      2. Zmienne w scope’ie
      3. Obsługa błędów, rollback i kompensacja
      4. Przetwarzanie równoległe
    7. Obsługa błędów
      1. Fault handlers
      2. Sygnalizowanie błędów
      3. Zawieszanie i zakończenie przetwarzania
    8. Kompensacja
      1. Compensation handlers
      2. Scenariusze kompensacji
      3. Wycofywanie zmian
    9. Korelacja
      1. Potrzeba korelacji
      2. Korelacja ręczna i automatyczna
      3. Wielu uczestników korelacji
    10. Przetwarzanie synchroniczne i asynchroniczne
      1. Podejście synchroniczne i asynchroniczne
      2. Obsługa timeout’ów
      3. Wiele odpowiedzi
      4. Zdarzenia, alarmy, błędy
    11. Przetwarzanie równoległe
    12. Dynamiczni partnerzy
    13. Ludzie jako aktorzy w BPEL

Pytania?

* Wymagane.


Konsultant on-line
Skorzystaj z usług naszego konsultanta on-line.
Naciśnij przycisk ‘Skorzystaj’ aby przejść do okienka czatu
Kontakt
ul. Nowogrodzka 62c
02-002 Warszawa
Telefon +48 22 2035600
Fax +48 22 2035601
Email