Szkolenie autorskie Karoliny Zmitrowicz

Cel szkolenia

Szkolenie pokaże, w jaki sposób przewidywać interakcje użytkownika końcowego z tworzonym systemem i zapewnić maksymalną użyteczność i ergonomię rozwiązania, jakie praktyki i metody stosować, by pozyskać wymagania związane z oczekiwaną przez użytkowników użytecznością i w jaki sposób tę użyteczność testować.

Uczestnicy szkolenia poznają zasady:

  • tworzenia użytecznych aplikacji IT i standardy użyteczności
  • planowania użyteczności rozwiązania IT
  • identyfikacji wymagań użyteczności i projektowania prototypów
  • opracowania wytycznych Look & Feel dla organizacji

Adresaci szkolenia

  • projektanci GUI
  • analitycy biznesowi/systemowi
  • inżynierowie wymagań
  • kierownicy projektów pragnący zapewnić użyteczność projektowanego systemu IT
  • przedstawiciele organizacji Klienta, którzy walidują użyteczność systemu
  • testerzy i personel QA

Parametry szkolenia

2*8 godzin (2*7 godzin netto) wykładów i warsztatów.

Wielkość grupy: maks. 8-10 osób.

Program szkolenia

  1. Teoria użyteczności
    1. Definicje użyteczności i dziedziny związane z użytecznością:
    2. Standardy i wytyczne
  2. Planowanie i pozyskiwanie wymagań dotyczących użyteczności
    1. Planowanie użyteczności
    2. Analiza kontekstu użytkownika
    3. Analiza wymagań użyteczności – metody
  3. Projektowanie oprogramowania z perspektywy użytkownika - User-Centered Design
    1. Projektowanie użytecznego Graficznego Interfejsu Użytkownika - GUI (Graphical User Interface)
    2. Modelowanie Interfejsu Użytkownika
    3. Normy, standardy, wytyczne
    4. Czego nie robić – błędy w procesie projektowania GUI
    5. Opracowanie dokumentu „Look & Feel Guideline” (Podręcznik projektowania interfejsu użytkownika) - zalecenia projektowe
  4. Testowanie i ocena interfejsu użytkownika
    1. Listy kontrolne (check lists)
    2. Testy z udziałem użytkowników (testy użyteczności – usability testing)
    3. Metody zaawansowane - podstawy
  5. Korzyści z doskonalenia użyteczności – aspekty konkurencyjności
  6. Praktyka
    1. Warsztaty pozyskiwania wymagań
    2. Projektowanie aplikacji UCD (łącznie z prototypowaniem GUI)
    3. Opracowanie wytycznych Look & Feel na podstawie wniosków z poprzednich części praktycznych

Pytania?

* Wymagane.


Konsultant on-line
Skorzystaj z usług naszego konsultanta on-line.
Naciśnij przycisk ‘Skorzystaj’ aby przejść do okienka czatu
Kontakt
ul. Nowogrodzka 62c
02-002 Warszawa
Telefon +48 22 2035600
Fax +48 22 2035601
Email