Adresaci szkolenia

Szkolenie skierowane jest do programistów, projektantów i architektów, którzy pragną poznać, pogłębić lub usystematyzować swoje wiadomości na temat jakości, dobrych praktyk, zasad i wzorców programowania obiektowego w Java.

Cel szkolenia

  • Zapoznanie, zrozumienie i przećwiczenie dobrych praktyk, zasad i wzorców programowania obiektowego w Javie
  • Nabranie umiejętności oceny jakości kodu oraz alternatywnych rozwiązań
  • Poznanie zasad Clean Code
  • Poznanie zasad SOLID
  • Poznanie wzorców GRASP
  • Poznanie wybranych wzorców GoF (różna ilość w zależności od czasu trwania szkolenia)

Mocne strony szkolenia

Szkolenie to cechuje duży nacisk na praktyczną stronę poznawanych zasad.

Wymagania

Uczestnik szkolenia powinien posiadać podstawowe doświadczenie w programowaniu
obiektowym za pomocą języka Java oraz podstawową znajomość UML.

Parametry szkolenia

5*8 godzin (5*7 godzin netto) wykładów i warsztatów (z wyraźną przewagą warsztatów - 60%).

Program szkolenia

  1. Wprowadzenie
    • Problemy i ich źródła
  2. Jakość kodu źródłowego
    • Czym jest jakość, różne jej wymiary
    • Dlaczego jakość jest ważna
    • Jak mierzyć jakość
    • Statyczna analiza kodu
    • Proces tworzenia oprogramowania wysokiej jakości
  3. Czytelny kod (ang. Clean Code)
    • Nazewnictwo pakietów, klas, metod
    • Komentarze
    • Klasy
    • Metody
    • Struktury danych
    • Obsługa wyjątków i błędów
  4. Wzorce GRASP w oparciu o warsztaty problemowe
    • Low Coupling, High Cohesion
    • Information Expert
    • Creator
    • Pure Fabrication
    • Polymorphism
    • Indirection
    • Protected Variations
    • Controller
  5. Zasady SOLID w oparciu o warsztaty problemowe.
    • The Single Responsiblity Principle
    • The Open/Closed Principle
    • The Liskov Substitution Principle
    • The Interface Segregation Principle
    • The Dependency Inversion Principle
  6. Wzorce GoF w oparciu o warsztaty problemowe.
    • Wzorce konstrukcyjne:
      • Builder,
      • Prototype,
      • Factory Method,
      • Abstract Factory,
      • Singleton
    • Wzorce strukturalne:
      • Facade,
      • Proxy,
      • Composite,
      • Adapter,
      • Decorator,
      • Bridge,
      • Flyweight
    • Wzorce behawioralne:
      • Command,
      • Observer,
      • State,
      • Strategy,
      • Chain of Responsibility,
      • Mediator,
      • Visitor,
      • Template Method,
      • Interpreter,
      • Iterator,
      • Memento
  7. Inne popularne wzorce (slajdy trzeba dopisac)
    • Null Object
    • Optional

Pytania?

* Wymagane.


Konsultant on-line
Skorzystaj z usług naszego konsultanta on-line.
Naciśnij przycisk ‘Skorzystaj’ aby przejść do okienka czatu
Kontakt
ul. Nowogrodzka 62c
02-002 Warszawa
Telefon +48 22 2035600
Fax +48 22 2035601
Email