Adresaci szkolenia:

Kurs jest przeznaczony dla programujących w języku Python na poziomie średnio zaawansowanym, oraz dla osób które chcą zapoznać się z zastosowaniem i implementowaniem wzorców projektowych. Prezentujemy na rzeczywistych przykładach zakres zastosowań wzorców projektowych w języku Python wraz z idiomami właściwymi tylko dla tego języka. Zakres zagadnień ćwiczeń wykonywanych w trakcie zajęć obejmuje także podejmowanie i weryfikowanie decyzji architektonicznych związanych z zastosowaniem konkretnych wzorców projektowych w rozbudowanych aplikacjach.

Wymagania:

  • Umiejętność programowania w języku Python na poziomie średnio zaawansowanego programisty
  • Znajomość podstaw analizy obiektowej
  • Biegłe posługiwanie się wybranym środowiskiem IDE

Parametry szkolenia:

4*8 godzin (4*7 godzin netto) wykładów i warsztatów (z wyraźną przewagą warsztatów).

Wielkość grupy: maks. 8-10 osób.

Program szkolenia

  1. Wprowadzenie
    • Wartości dobrego oprogramowania
    • ojęcie jakości i jej rodzaje w oprogramowaniu
    • Proces wytwórczy w branży oprogramowania
  2. Analiza i modelowanie obiektowe z wykorzystaniem notacji UML – wstęp
    • Diagram klas
    • Diagram sekwencji i komunikacji
  3. Projektowanie obiektowe
    • Zasady projektowania obiektowego
    • Zasady S.O.L.I.D
    • Zapachy kodu
  4. Wzorce projektowe
    • Idea wzorców
    • Wzorce GoF
    • Inne wzorce - przegląd
    • Zagadnienia związane z refaktoryzacją – wstęp
  5. Wzorce
    • Rodzaje wzorców i ich klasyfikacja
    • Techniki identyfikacji wzorców
  6. Strukturalne wzorce projektowe
    • Adapter (klasowy i obiektowy)
    • Most (ang. Bridge) (obiektowy)
    • Kompozyt (ang. Composite) (obiektowy)
    • Dekorator (ang. Decorator) (obiektowy)
    • Pyłek (ang. Flyweight) (obiektowy)
    • Fasada (ang. Façade) (obiektowy)
    • Pełnomocnik (ang. Proxy) (obiektowy)
  7. Warsztat analizy aplikacji z wykorzystaniem poznanych wzorców projektowych
  8. Konstrukcyjne wzorce projektowe
    • Metoda wytwórcza (ang. Factory Method) (klasowy)
    • Fabryka Abstrakcyjna (ang. Abstract Factory) (obiektowy)
    • Budowniczy (ang. Builder) (obiektowy)
    • Prototyp (ang. Prototype) (obiektowy)
    • Singleton (obiektowy)
  9. Warsztat analizy aplikacji z wykorzystaniem poznanych wzorców projektowych
  10. Behawioralne wzorce projektowe
    • Łańcuch zobowiązań (ang. Chain of Responsibility) (obiektowy)
    • Polecenie (ang. Command) (obiektowy)
    • Interpreter (ang. Interpreter) (klasowy)
    • Interator (obiektowy)
    • Mediator (ang. Mediator) (obiektowy)
    • Pamiątka (ang. Memento) (obiektowy)
    • Obserwator (ang. Observer) (obiektowy)
    • Stan (ang. State) (obiektowy)
    • Strategia (ang. Strategy) (obiektowy)
    • Metoda szablonowa (ang. Template Method) (klasowy)
    • Odwiedzający (ang. Visitor) (obiektowy)
  11. Warsztat analizy aplikacji z wykorzystaniem poznanych wzorców projektowych
  12. Idiomy języka programowania
    • Pojęcie idiomu językowego
    • Wzorce i idiomy specyficzne dla języka Python
    • Wzorzec EFAP (ang. It's easier to ask for forgiveness than permission)
    • Wzorzec Metaklasy
    • Borg
    • Klasa domieszkowa w języku Python (ang. Mixin)

Pytania?

* Wymagane.


Konsultant on-line
Skorzystaj z usług naszego konsultanta on-line.
Naciśnij przycisk ‘Skorzystaj’ aby przejść do okienka czatu
Kontakt
ul. Nowogrodzka 62c
02-002 Warszawa
Telefon +48 22 2035600
Fax +48 22 2035601
Email