Adresaci szkolenia:

Szkolenie adresowane jest do kierowników projektów oraz wszystkich, którzy na co dzień zajmują się jakością w projektach IT (inżynierowie, testerzy). Zainteresowane szkoleniem będą również osoby chcące bliżej poznać problematykę zarządzania jakością – kierownicy zespołów, architekci, marketingowcy, itd.

Cel szkolenia:

Celem szkolenia jest kompleksowe omówienie problematyki zarządzania jakością w projektach informatycznych, ze szczególnym uwzględnieniem obowiązujących standardów i de facto standardów oraz praktyki w zarządzaniu jakością. Omówione zostaną dobre praktyki, metody, wykorzystywane narzędzia w zarządzaniu jakością. Pokazane zostaną na praktycznych przykładach różne metody i podejścia do testowania – smoke-test’y, testy regresji, testy automatyczne, black-box testy, white-box testy, testy akceptacyjne, itd. Omówiony zostanie proces planowania zarządzania jakością, planowanie cykli testowych, planowanie scenariuszy testowych, planowanie wersji. Omówione też zostanie problematyka zarządzania błędami (bugs) w projekcie – raportowanie błędów, analiza, wykonywanie i raportowanie poprawek, integracja i ponowne testowanie, ustalanie priorytetów. W szkoleniu uwzględniono nie tylko wewnętrzne procesy zarządzania jakością w firmie, ale także zarządzanie jakością w pracy z klientem zewnętrznym oraz zewnętrznym dostawcą komponentów, a więc metody i narzędzia komunikacji, podział odpowiedzialności pomiędzy zespoły, negocjowanie.

Po zakończeniu szkolenia uczestnicy będą mogli:

  • opisać na czym polega zarządzanie jakością w projekcie informatycznym oraz wskazać jego kluczowe elementy,
  • omówić podstawowe techniki testowania oprogramowania,
  • opisać metody raportowania błędów oraz zarządzania nimi w projekcie,
  • zidentyfikować potencjalne problemy związane z procesem integracji oprogramowania,
  • opracować podstawowy plan zarządzania jakością w typowym projekcie informatycznym.

Mocne strony szkolenia:

Mocną stroną szkolenia jest bardzo praktycznie ujęcie tematu. Pokazane zostaną rozwiązania przyjęte w duży firmach zajmujących się wytwarzaniem oprogramowania. Pokazana będzie krytyczna analiza takich rozwiązań, wskazane zostaną mocne i słabe strony. Uczestnicy szkolenia będą mogli dobrać odpowiednie metody i narzędzia do swojej, konkretnej sytuacji projektowej.

Wymagania:

Uczestnicy powinni mieć ogólne pojęcie na temat zarządzania projektami informatycznymi.

Parametry szkolenia:

2*8 godzin (2*7 godzin netto) wykładów przeplecionych omówieniem prawdziwych przykładów z życia projektu oraz ich krótką dyskusją z uczestnikami.

Wielkość grupy: maks. 8-10 osób.

Program szkolenia

  1. Wprowadzenie do kursu
  2. Planowanie zarządzania jakością
    1. Czym jest jakość?
    2. Jakość w projekcie IT
    3. Proces planowania i zapewniania jakości w projekcie IT
    4. Cykl życia projektu i problemy jakości
  3. Testowanie
    1. Popularne techniki i narzędzia testowania w różnych cyklach życia projektu
    2. Smoke-tests
    3. Testy regresji
    4. Black-box / White-box
    5. Field-tests
    6. Testowanie automatycznie
    7. Testy unitarne
    8. Testy funkcjonalne
    9. Testy wydajnościowe
    10. Testy stabilnościowe
    11. Testy akceptacyjne
    12. Problemy powtarzalności testów
    13. Planowanie testów
  4. Dokumentacja
    1. Dokumentacja a jakość
    2. Specyfikacja systemu
    3. Błędy specyfikacji
    4. Dokumentowanie testów i wyników
  5. Komponenty zewnętrzne
    1. Problemy z komponentami zewnętrznych dostawców
    2. Komponenty współtworzone
    3. Błędy środowiska produkcyjnego
  6. Zarządzanie błędami
    1. Zarządzanie błędami w projekcie IT
    2. Typowe problemy
    3. Priorytetyzowanie
    4. Planowanie i szacowanie
    5. Odpowiedzialność zespołów i podział kompetencji
  7. Popularne narzędzia zarządzania błędami
  8. Podsumowanie

Pytania?

* Wymagane.


Konsultant on-line
Skorzystaj z usług naszego konsultanta on-line.
Naciśnij przycisk ‘Skorzystaj’ aby przejść do okienka czatu
Kontakt
ul. Nowogrodzka 62c
02-002 Warszawa
Telefon +48 22 2035600
Fax +48 22 2035601
Email