Analityk biznesu pełni funkcję kontaktową pomiędzy społecznością biznesową a dostawcami rozwiązań technologicznych. Kursanci nabędą umiejętności pełnego komunikowania wymagań zespołowi technicznemu przed zaprojektowaniem i wdrożeniem rozwiązań. Uczestnicy rozwiną umiejętności zarządzania i prowadzenia spotkań wymagane do ustalenia odpowiednich informacji, które pozwolą zrozumieć potrzeby środowiska biznesowego i użytkowników, stworzą najważniejsze dokumenty przedstawiane do odbioru, które są przydatne w działaniu zespołu programistycznego, zdefiniują główne zmiany, które należy przeprowadzić w przedsiębiorstwie w celu uzyskania sprawnie działających procesów, a także nauczą się sposobów zapewniania firmie pozycji umożliwiającej odniesienie sukcesu w projektach outsourcingowych.

Cel  Szkolenia

Uczestnicy kursu zdobędą następujące umiejętności:

  • pisanie precyzyjnych wymagań dla projektów
  • przygotowanie roboczego planu zarządzania wymaganiami
  • tworzenie struktury rozwiązywania problemów umożliwiającej udoskonalenie procesów
  • rozwinięcie zdolności przekazywania zakresu proponowanego rozwiązania dzięki wykorzystaniu kontekstowego diagramu projektu
  • określenie najlepszej metody tworzenia modeli dla różnych typów projektów
  • wdrażanie metody planu testowego projektu
  • efektywna współpraca ze zdalnymi członkami zespołu
  • tworzenie wydajnego środowiska outsourcingowego
  • stosowanie technik usprawniających procesy w projekcie

Adresaci Szkolenia

Kurs jest przeznaczony dla analityków biznesowych i osób o pokrewnych specjalnościach, między innymi kierowników projektu, kierowników ds. jakości, klientów projektów, pracowników pomocy technicznej, inżynierów systemów oraz osób odgrywających ważną rolę w pracach nad projektami
Po ukończeniu tego kursu uczestnicy otrzymują 21 godzin kontraktowych lub punktów PDU, które mogą być konieczne do spełnienia wymagań związanych z uzyskaniem certyfikatu PMI na poziomie podstawowym lub kolejnych

Wymagania

Doświadczenie w pracy w zespole projektowym jest bardzo pożądane

Informacje Dodatkowe

Szkolenie może być zrealizowane w języku polskim lub angielskim. Uczestnicy otrzymują akredytowane materiały szkoleniowe w języku angielskim.

Program szkolenia


Część 1: Najważniejsze koncepcje dotyczące analizy biznesowej

  • definiowanie rezultatów pracy analityka biznesu w cyklu życia rozwiązania biznesowego oraz głównych ról analityka biznesu, kierownika projektu i kierownika technicznego
  • omówienie różnych typów projektów i cykli ich życia
  • omówienie głównych problemów dotyczących analizy biznesowej
  • określenie obszarów współpracy pomiędzy analitykiem biznesu a kierownikiem projektu

Część 2: Planowanie strategiczne i analiza przedsiębiorstwa

  • używanie planu strategicznego i przykładu biznesowego do określenia wymagań wysokiego poziomu
  • tworzenie wizji produktu z wykorzystaniem planu strategicznego i przykładu biznesowego
  • używanie przykładu biznesowego jako narzędzia do prowadzenia projektu i jego pomiaru
  • używanie diagramu kontekstowego do wyrażenia zakresu projektu i uzyskania porozumienia

Część 3: Uzyskiwanie wymagań

  • określanie różnych klas użytkowników
  • określanie źródeł wymagań
  • określanie wymagań osób podejmujących decyzje w projekcie
  • opracowanie analizy klas użytkowników
  • określenie celów uzyskania wymagań
  • porównanie głównych technik uzyskiwania wymagań umożliwiających ich gromadzenie
  • omówienie częstych problemów z uzyskiwaniem wymagań
  • przygotowanie do warsztatów z zakresu uzyskiwania wymagań


Część 4: Analiza wymagań

  • rozkładanie wymagań na elementy składowe
  • tworzenie modeli wymagań
  • badanie wymagań pod kątem możliwości realizacji
  • ocena wymagań pod kątem ryzyka
  • uzyskiwanie nowych wymagań i wymagań niższego poziomu
  • ustalanie priorytetów wymagań


Część 5: Specyfikacja wymagań

  • ustalanie struktury wymagań pod kątem możliwości użycia
  • określanie źródeł wymagań
  • ustalanie niepowtarzalnych oznaczeń dla każdego wymagania
  • określanie cech jakościowych


Część 6: Zarządzanie wymaganiami

  • planowanie wymagań
  • przygotowywanie punktu odniesienia dla wymagań
  • definiowanie procesu kontroli zmiany wymagań
  • omówienie roli komitetów ds. kontroli zmian wymagań
  • omówienie wpływu zmian na projekt oraz powodów przeprowadzenia analizy wpływu
  • modyfikowanie matrycy śledzenia zmian
  • omówienie zalet i wad stosowania narzędzi programowych do zarządzania wymaganiami
  • omówienie częstych wyzwań związanych z zarządzaniem wymaganiami


Część 7: Weryfikacja i sprawdzanie poprawności wymagań

  • definiowanie celu weryfikacji
  • omówienie technik weryfikacji wymagań
  • badanie procesu weryfikacji
  • definiowanie celu sprawdzania poprawności
  • omówienie technik sprawdzania poprawności wymagań
  • badanie procesu sprawdzania poprawności
  • modyfikowanie metody planu testowego projektu


Część 8: Podsumowanie kursu

  • omówienie zagadnień związanych z tworzeniem wymagań
  • badanie elastycznych metod uzupełniających
  • przypomnienie zagadnień dotyczących skalowalności
  • sformułowanie przepisu na pomyślne zakończenie projektu
  • omówienie znaczenia partnerskiej współpracy pomiędzy analitykami biznesu a kierownikami projektu

Pytania?

* Wymagane.
** Szczegóły promocji w Regulaminie.


Konsultant on-line
Skorzystaj z usług naszego konsultanta on-line.
Naciśnij przycisk ‘Skorzystaj’ aby przejść do okienka czatu
Kontakt
ul. Nowogrodzka 62c
02-002 Warszawa
Telefon +48 22 2035600
Fax +48 22 2035601
Email