Każdy projekt rozwoju infrastruktury informatycznej, prowadzony przez firmę zewnętrzną lub samodzielnie, wymaga innej metody zarządzania wymaganiami. Nawet 70% projektów informatycznych zakończonych niepowodzeniem jest bezpośrednio powiązanych z nieprawidłowym zarządzaniem wymaganiami. Kursanci nauczą się rozwijać główne umiejętności wymagane do ograniczenia liczby przyczyn niepowodzeń projektów zależnych od wymagań oraz opracują narzędzia i techniki używane w całym procesie zarządzania wymaganiami, metody przeprowadzania kontroli i sposoby ograniczania ryzyka.

Cel  Szkolenia

Uczestnicy kursu zdobędą następujące umiejętności:

  • określenie głównych problemów występujących w procesie zarządzania wymaganiami
  • sporządzanie precyzyjnych i zwięzłych wymagań
  • opracowanie matrycy śledzenia zmian oraz dokumentu zawierającego specyfikację wymagań
  • definiowanie odpowiednich klas wymagań dotyczących projektu
  • wyjaśnienie ról i zakresów odpowiedzialności osób związanych z zarządzaniem wymaganiami
  • określenie różnic pomiędzy standardami specyfikacji wymagań
  • wybieranie i monitorowanie wskaźników wydajności dla czynności związanych z zarządzaniem wymaganiami

 

Adresaci Szkolenia

Kurs jest przeznaczony dla analityków biznesowych i osób o pokrewnych specjalnościach, między innymi kierowników projektu, kierowników ds. jakości, klientów projektów, pracowników pomocy technicznej, inżynierów systemów oraz osób odgrywających ważną rolę w pracach nad projektami

 

Wymagania

Kompleksowy kurs wprowadzający w dziedzinie analizy biznesowej, np. Zasady analizy biznesowej HE551S

Informacje Dodatkowe

Szkolenie może być zrealizowane w języku polskim lub angielskim. Uczestnicy otrzymują akredytowane materiały szkoleniowe w języku angielskim.

Program szkolenia

  1. Przegląd:
    1. wyjaśnienie powodów, dla których dobre wymagania mają znaczenie krytyczne dla sukcesu projektu
    2. rozróżnienie pomiędzy wymaganiami behawioralnymi i niebehawioralnymi
    3. określanie cech charakterystycznych dobrych wymagań
  2. Organizacja i uruchomienie:
    1. określanie kluczowych wymagań interesariuszy oraz przeprowadzanie analizy stron zainteresowanych
    2. określanie zasobów sprzętowych i programowych dotyczących wymagań
    3. omówienie nakładów i wyników repozytorium wymagań oraz definiowanie schematu klasyfikacji wymagań
  3. Analiza i udoskonalanie:
    1. omówienie roli analityka wymagań
    2. wyjaśnienie podziału i rozkładania wymagań na elementy składowe
    3. określanie przydatności tworzenia prototypów i modeli
  4. Przydzielanie i śledzenie:
    1. wyjaśnienie znaczenia przydzielania wymagań i ich śledzenia
    2. przydzielanie wymagań
    3. śledzenie wymagań w czasie trwania prac nad projektem
  5. Zarządzanie zmianami:
    1. korzystanie z narzędzi do kontroli zmian
    2. włączanie zmian do wymagań dotyczących projektu
    3. zapewnianie możliwości śledzenia łączy w całej dokumentacji projektu
  6. Wymagania w procesie rozwoju infrastruktury informatycznej i systemów informacyjnych:
    1. używanie modelu najlepszych procedur w zakresie wymagań według standardu SW-CMM organizacji Software Engineering Institute
    2. określanie różnic w procesie gromadzenia wymagań w oparciu o użyty model cyklu produkcji oprogramowania
    3. wyjaśnienie znaczenia powtarzania procesu gromadzenia wymagań
  7. Identyfikacja i dokumentacja:
    1. zbieranie i precyzowanie wymagań za pomocą ankiet, rozmów, sesji JRP/JAD, warsztatów, symulacji, badań użyteczności oraz prototypówprzygotowywanie dokumentów zawierających wymagania
    2. omówienie atrybutów specyfikacji wymagań systemowych oraz matryc śledzenia wymagań
  8. Kontrola i zatwierdzanie:
    1. omówienie procesu kontroli i zatwierdzenia
    2. określanie procesu inspekcji
    3. omówienie ról i zakresu odpowiedzialności zespołu kontrolującego
  9. Weryfikacja i sprawdzanie poprawności:
    1. omówienie technik weryfikacji i sprawdzania poprawności
    2. zapewnienie możliwości sprawdzenia poprawności wymagań przez klientów
    3. wykazanie, ze wymagania zostały spełnione


Pytania?

* Wymagane.


Konsultant on-line
Skorzystaj z usług naszego konsultanta on-line.
Naciśnij przycisk ‘Skorzystaj’ aby przejść do okienka czatu
Kontakt
ul. Nowogrodzka 62c
02-002 Warszawa
Telefon +48 22 2035600
Fax +48 22 2035601
Email