OpenLayers 3 - Tworzenie interaktywnych map na stronach internetowych
Czas trwania szkolenia:2 dni (16h)
Kod kursu:OL3
Poziom zaawansowania:
O szkoleniu OpenLayers 3 - Tworzenie interaktywnych map na stronach internetowych
W cenie otrzymasz:
- Materiały szkoleniowe
- Certyfikat ukończenia szkolenia
- W przypadku szkolenia w trybie stacjonarnym zapewnimy Ci również lunch oraz sprzęt niezbędny do nauki
Dla kogo?
- Szkolenie skierowane jest do deweloperów chcących zdobyć wiedzę z zakresu tworzenia interaktywnych webowych systemów informacji geograficznej (GIS)
- Nauka tworzenia interaktywnej mapy oraz integrowania jej z innymi technologiami webowymi
- Poznanie jak przygotować dane przestrzenne, które można dodawać do mapy w sposób statyczny lub dynamiczny
- Nauka manipulowania sposobem interakcji użytkownika z mapą oraz zakresem wyświetlanych informacji
- Zdobycie wiedzy umożliwiającej samodzielne tworzenie aplikacji webowych w postaci interaktywnych map
Wymagania
- Od uczestników wymagana jest podstawowa wiedza z zakresu JavaScript oraz tworzenia aplikacji webowych
- Zrozumienie omawianych zagadnień ułatwi podstawowa znajomość zagadnień związanych z GIS oraz znajomość poprzednich wersji OpenLayers
Zalety
- Praktyka przed teorią - wszystkie szkolenia technologiczne prowadzone są w formie warsztatowej. Konieczna teoria jest wyjaśniana na przykładzie praktycznych zadań
- Konkretne umiejętności - w ramach każdego szkolenia rozwijamy praktyczne umiejętności związane z daną technologią i tematyką
- Nauka z praktykami - wszyscy trenerzy na co dzień pracują w projektach, gwarantuje to dostęp do eksperckiej wiedzy i praktycznego know-how
Cele szkolenia
- Zapoznanie uczestników z teoretycznymi i praktycznymi zagadnieniami dotyczącymi tworzenia webowych aplikacji mapowych z wykorzystaniem biblioteki OpenLayers3
Program
Wprowadzenie do GIS i WebGIS
Porównanie z OpenLayers 2 - kierunki rozwoju
Instalacja OpenLayers 3 w środowisku webowym
Programowanie z OpenLayers 3 - programowanie zorientowane obiektowo, struktura kodu, debug
Mapa
- Składnia i właściwości
- Metody
- Zdarzenia
- Renderery (Canvas, WebGL, DOM)
Widok
- Składnia i właściwości
- Metody i zdarzenia
- Zarządzanie widokiem
Interakcje
- Hierarchia
- Zarządzanie i konfiguracja
- Przykłady interakcji (DragAndDrop, DragBox, DragPan, DragRotate, Draw, Modify, Select, KeyboardZoom itp.)
Kontrolki
- Hierarchia
- Dodawanie kontrolek do mapy
- Przykłady kontrolek (Zoom, Rotate, MousePosition, ScaleLine, ZoomSlider, Attribution, OverviewMap itp.)
- Tworzenie własnych kontrolek - rozszerzanie klasy ol.control.Control
Animacje
- Metody
- Przykłady wykorzystania
- Dodawanie animacji do mapy
Omówienie źródeł danych
- Hierarchia i formaty
- Omówienie klas podstawowych StaticVector (GeoJSON, GPX, GML, OSMXML itp.), ServerVector
- Komercyjne i darmowe warstwy bazowe (Google, Bing, ESRI, OSM, MapQuest i inne)
- Usługi przestrzenne WMS i WFS
- Sposoby i strategie ładowania danych
Sposoby i strategie ładowania danych
- Hierarchia i typy
- Składnia i konfiguracja
- Metody i zdarzenia
- Dodawanie warstw do mapy
- Warstwy bazowe i overlay
- Warstwy rastrowe
- Warstwy wektorowe
- Zarządzanie warstwami: kontrola kolejności, grupowanie, wizualizacja w zależności od skali itp
- Obsługa układów współrzędnych
Łączenie komponentów w jedną całość - budowa interaktywnej mapy
- Tworzenie mapy
- Dodawanie warstw i ładowanie danych
- Definiowanie interakcji
- Definiowanie kontrolek
- Tworzenie i edycja obiektów
- Optymalizacja