Zarządzanie jakością w projektach IT
Czas trwania szkolenia:2 dni (16h)
Kod kursu:PM/QAIT
Poziom zaawansowania:
O szkoleniu Zarządzanie jakością w projektach IT
W cenie otrzymasz:
- Materiały szkoleniowe
- Certyfikat ukończenia szkolenia
- W przypadku szkolenia w trybie stacjonarnym zapewnimy Ci również lunch oraz sprzęt niezbędny do nauki
Dla kogo?
- Szkolenie adresowane jest do kierowników projektów oraz wszystkich, którzy na co dzień zajmują się jakością w projektach IT (inżynierowie, testerzy)
- Zainteresowane szkoleniem będą również osoby chcące bliżej poznać problematykę zarządzania jakością - kierownicy zespołów, architekci, marketingowcy, itd
Wymagania
- Uczestnicy powinni mieć ogólne pojęcie na temat zarządzania projektami informatycznymi
Zalety
- Mocną stroną szkolenia jest bardzo praktycznie ujęcie tematu
- Pokazane zostaną rozwiązania przyjęte w duży firmach zajmujących się wytwarzaniem oprogramowania
- Pokazana będzie krytyczna analiza takich rozwiązań, wskazane zostaną mocne i słabe strony
- Uczestnicy szkolenia będą mogli dobrać odpowiednie metody i narzędzia do swojej, konkretnej sytuacji projektowej
- Praktyka przed teorią - wszystkie szkolenia technologiczne prowadzone są w formie warsztatowej. Konieczna teoria jest wyjaśniana na przykładzie praktycznych zadań
- Konkretne umiejętności - w ramach każdego szkolenia rozwijamy praktyczne umiejętności związane z daną technologią i tematyką
- Nauka z praktykami - wszyscy trenerzy na co dzień pracują w projektach, gwarantuje to dostęp do eksperckiej wiedzy i praktycznego know-how
Cele szkolenia
- Omówienie dobrych praktyk, metod, wykorzystywanych narzędzi w zarządzaniu jakością
- Pokazanie na praktycznych przykładach różnych metod i podejścia do testowania - smoke-testy, testy regresji, testy automatyczne, black-box testy, white-box testy, testy akceptacyjne, itd
- Omówienie procesu planowania zarządzania jakością, planowania cykli testowych, planowania scenariuszy testowych, planowania wersji
- Omówienie problematyki zarządzania błędami (bugs) w projekcie - raportowanie błędów, analiza, wykonywanie i raportowanie poprawek, integracja i ponowne testowanie, ustalanie priorytetów
- Uwzględnienie nie tylko wewnętrznych procesów zarządzania jakością w firmie, ale także zarządzanie jakością w pracy z klientem zewnętrznym oraz zewnętrznym dostawcą komponentów, a więc metody i narzędzia komunikacji, podział odpowiedzialności pomiędzy zespoły, negocjowanie
- Nauka opisywania na czym polega zarządzanie jakością w projekcie informatycznym oraz wskazywania jego kluczowych elementy
- Nauka omawiania podstawowych technik testowania oprogramowania
- Nauka opisywania metod raportowania błędów oraz zarządzania nimi w projekcie
- Nauka identyfikowania potencjalnych problemów związanych z procesem integracji oprogramowania
- Nauka opracowywania podstawowego planu zarządzania jakością w typowym projekcie informatycznym
Program
Planowanie zarządzania jakością
- Czym jest jakość?
- Jakość w projekcie IT
- Proces planowania i zapewniania jakości w projekcie IT
- Cykl życia projektu i problemy jakości
Testowanie
- Popularne techniki i narzędzia testowania w różnych cyklach życia projektu
- Smoke-tests
- Testy regresji
- Black-box/White-box
- Field-tests
- Testowanie automatycznie
- Testy unitarne
- Testy funkcjonalne
- Testy wydajnościowe
- Testy stabilnościowe
- Testy akceptacyjne
- Problemy powtarzalności testów
- Planowanie testów
Dokumentacja
- Dokumentacja a jakość
- Specyfikacja systemu
- Błędy specyfikacji
- Dokumentowanie testów i wyników
Komponenty zewnętrzne
- Problemy z komponentami zewnętrznych dostawców
- Komponenty współtworzone
- Błędy środowiska produkcyjnego
Zarządzanie błędami
- Zarządzanie błędami w projekcie IT
- Typowe problemy
- Priorytetyzowanie
- Planowanie i szacowanie
- Odpowiedzialność zespołów i podział kompetencji